Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα!


Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο τα οχήματα αυτά καθεαυτά. Δίχως την κατάλληλη υποδομή κι όλος ο κόσμος να αγοράζει ηλεκτρικά, στο τέλος μια τρύπα στο νερό (πέρα από την ήδη υπάρχουσα στο όζον) θα ανοίξει. Για αυτό και άπαντες ασχολούνται εκτενώς με την επέκταση των δικτύων φόρτισης. Τα οποία, σε κάποιες περιπτώσεις, δεν θα τα βλέπουμε καν. Ούτε θα χρειάζεται να σταματάμε ή να παλεύουμε με πρίζες και βύσματα. Όλη τη δουλειά θα την κάνουν αυτόματα οι ίδιοι, οι δρόμοι!

Η άσφαλτος-φορτιστής δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς εδώ και τρία χρόνια υπάρχει κάτι αντίστοιχο στη Στοκχόλμη. Το οδικό δίκτυο της σουηδικής πρωτεύουσας, σε κάποια σημεία του, διαθέτει ειδικά διαμορφωμένες ράγες που διέρχονται από ηλεκτρικό ρεύμα. Υποδοχές στο πάτωμα του οχήματος κάνει επαφή και φορτίζει τη μπαταρία, σε μια τεχνολογία που θυμίζει αρκετά αυτή των τρόλεϊ.

Το επόμενο βήμα, αφορά την ασύρματη φόρτιση. Και ήδη έχουμε τις πρώτες προσπάθειες, σε Τελ Αβίβ και Ιντιανάπολις. Η πρωτεύουσα του Ισραήλ και η μεγαλούπολη των Η.Π.Α. εξελίσσουν πιλοτικά προγράμματα wireless δικτύωσης ειδικά διαμορφωμένου ασφαλτοτάπητα, ο οποίος περικλείει πηνία και μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες των διερχόμενων οχημάτων, δίχως ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα. Το αυτοκίνητο/σκούτερ/φορτηγό/λεωφορείο απλά διέρχεται και ο οδηγός του βλέπει την αυτονομία να αυξάνεται. Τόσο απλά!

Οι Ισραηλινοί έχουν αναθέσει το έργο στην τοπική ElectReon, ενώ οι Αμερικανοί προτίμησαν τη γερμανική Magment GmbH. Στην πρώτη περίπτωση έχει ήδη κατασκευαστεί ένα κομμάτι 400 μέτρων που δοκιμάζεται εντατικά και φορτίζει επαρκώς αυτοκίνητα, αλλά προς το παρόν δεν μπορεί να υποστηρίξει μεγαλύτερα οχήματα. Γερμανοί και Αμερικανοί αντίθετα, εργάζονται πάνω σε ένα δίκτυο που θα μπορεί να υποστηρίξει τη φόρτιση μεγάλων συστημάτων, σαν αυτά που συναντάμε σε EV λεωφορεία και τράκτορες, με ισχύ άνω των 200 kW. Η ElectReon μάλιστα συνεργάζεται και με την Ιταλία, για την ανάπτυξη ανάλογου δρόμου στη Μπρέσια. Εκεί, δε, δοκιμάστηκε επιτυχώς κι ένα λεωφορείο της Iveco, οπότε η -προς ώρας- αδυναμία φόρτισης βαρέων οχημάτων στο Ισραήλ πιθανόν να σχετίζεται με τις εκεί ιδιαιτερότητες.



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.