Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG


Το Renault Clio είναι ένα μοντέλο που δεν χρειάζεται συστάσεις, μιας και τα τελευταία 31 έτη, αποτελεί στυλοβάτη για τις πωλήσεις της γαλλικής μάρκας. Με τον diesel κινητήρα να έχει παροπλιστεί, οι ιθύνοντες της Renault θέλησαν να προσφέρουν οικονομία κατά την κίνηση με ένα διαφορετικό τρόπο, που σίγουρα το γνωρίζουν καλά εδώ και χρόνια! Αυτός δεν είναι άλλος από το γνωστό μας LPG (το υγραέριο ελληνιστί) που κατορθώνει να συνδυάζει μικρό κόστος κατά τις μετακινήσεις, χωρίς να υπολείπεται σε δύναμη.

Ένας επιτυχημένος συνδυασμός που από το 2010 η Renault τον χρησιμοποιεί στα αυτοκίνητά της. Το γαλλικό best seller προσφέρεται από το εργοστάσιο με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη & LPG), με εξοπλισμό που ικανοποιεί από την αρχική μάλιστα έκδοση, την Authentic LPG, που κοστολογείται από τα 15.640 ευρώ. Με 800 ευρώ παραπάνω (από 16.440 ευρώ) υπάρχει η έκδοση Expression LPG, ενώ με 1.000 ευρώ επιπλέον (17.440 ευρώ) μπορείτε να πάρετε την Expression Plus LPG. Η κορυφαία Dynamic LPG κοστίζει από 18.140 ευρώ.

Εξωτερικά, ο κομψός και διακριτικά δυναμικός σχεδιασμός που έχουμε αγαπήσει στο νέο Renault Clio, παραμένει αυτούσιος και στην έκδοση διπλού καυσίμου, μιας και βασίζεται στη βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe 90 hp. Ο εκλεπτυσμένος χαρακτήρας του Clio διατηρείται στο ακέραιο, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται όταν ανοίγει το πορτάκι για τον ανεφοδιασμό του καυσίμου, όπου δίπλα από το στόμιο της βενζίνης βρίσκεται και αυτό του LPG.

Εσωτερικό με ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα

Η καμπίνα του γαλλικού μοντέλου διπλού καυσίμου, επίσης κινείται στα ποιοτικά πρότυπα που έχουμε γνωρίσει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών, ενώ σε αυξημένο επίπεδο βρίσκεται η εργονομία, αλλά και η πρακτικότητα που προσφέρει το Clio. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας (στην έκδοση της δοκιμής μας) ξεχωρίζει η εύχρηστη κι έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών (στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και μεγαλύτερη οθόνη 9,3 ιντσών), με το χειρισμό της να είναι εξαιρετικά εύκολος.

Η βασικότερη διαφορά της έκδοσης LPG εντοπίζεται στο στρογγυλό διακόπτη για την επιλογή του καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη) που βρίσκεται στην κάτω αριστερή πλευρά του ταμπλό. To πέρασμα από το ένα καύσιμο στο άλλο μπορεί να γίνει ανά πάσα ώρα και στιγμή μέσω του συγκεκριμένου διακόπτη, είτε εν στάσει, είτε εν κινήσει. Βέβαια αν το υγραέριο τελειώσει, το μοτέρ περνά αυτόματα στη βενζίνη, με τις εναλλαγές να μη γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό. Μια ακόμα διαφορά εντοπίζεται και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με τα διάφορα μοτίβα που μας πληροφορούν για την αυτονομία, τη μέση κατανάλωση, το μερικό χιλιομετρητή και τις ανάλογες ενδείξεις για το είδος καυσίμου που καταναλώνεται ανά πάσα στιγμή.

Οι χώροι για τους επιβάτες ικανοποιούν, όπως και για τις αποσκευές, μιας κι ο διαθέσιμος χώρος αγγίζει τα 391 λίτρα. Το εξαιρετικά ευχάριστο είναι πως το ρεζερβουάρ 32 λίτρων του LPG έχει τοποθετηθεί στη θέση της ρεζέρβας, αφήνοντας έτσι ανεπηρέαστη την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ. Σαφώς υπάρχει κι ένα ρεζερβουάρ βενζίνης, συνολικού όγκου 39 λίτρων.

Ζωντανός κινητήρας σε όλο το φάσμα στροφών

Η «καρδιά» του Clio LPG είναι ο 1.000άρης TCe βενζινοκινητήρας με το εργοστασιακό κιτ υγραερίου. Το 3κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. με τη χρήση LPG. Η επιτάχυνση από στάση ολοκληρώνεται σε 11,8 δλ. και η τελική ταχύτητα τερματίζει στα 188 χλμ./ώρα. Με την επιλογή της βενζίνης, η απόδοση του μοτέρ πέφτει στους 91 ίππους στις 4.800-5.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 160 Nm στις 2.100-3.750 σ.α.λ. (0-100 χλμ./ώρα σε12,5 δλ.). Το μοτέρ αφήνει από την αρχή θετικές εντυπώσεις, μιας και τραβάει καλά από τις χαμηλές στροφές κινώντας με μπρίο το γαλλικό μικρό. Ο παραγόμενος θόρυβος δεν θα ενοχλήσει σε καμία περίπτωση και μόνο ένας πιο έμπειρος οδηγός θα μπορέσει να αντιληφθεί την ελαφρώς πιο τονισμένη τραχύτητα του μοτέρ αλλά και την καλύτερη απόδοση, όταν κινείται με το υγραέριο.

Ο κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG συνεργάζεται άρτια με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο το οποίο έχει τη σωστή κλιμάκωση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συνδράμοντας σημαντικά στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης. Η Renault ανακοινώνει πως αν το Clio κινείται αποκλειστικά με LPG η μεικτή κατανάλωση βρίσκεται μεταξύ 6,9 – 7,8 λτ./100 χλμ., νούμερο που στην πράξη είναι κοντά στα 9 λτ./100 χλμ. Και για να έχετε μια τάξη μεγέθους, αυτή η κατανάλωση σε κόστος σημαίνει 7,4 ευρώ για κάθε 100 χλμ. κίνησης (με μέση τιμή λίτρου υγραερίου 0,822 ευρώ). Τώρα αν κινηθείτε αποκλειστικά με βενζίνη η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 – 6,0 λτ./100 χλμ. Εμείς στη δοκιμή μας καταναλώσαμε 7 λτ./100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με 11,6 €/100 χλμ. (με τιμή βενζίνης 1,651 €/λτ.). Κοινώς με τη χρήση LPG το κόστος είναι χαμηλότερο κατά 4 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έχουμε και λέμε: 121 – 136 γρ./χλμ.  με βενζίνη και 107 – 121 γρ./χλμ. με LPG.

Ευχάριστο κι άνετο στην οδήγηση

Στο δρόμο, η συμπεριφορά του Clio είναι γνώριμη, μιας και αποδίδει όπως ακριβώς και οι λοιπές εκδόσεις του. Έτσι λοιπόν το μοντέλο της Renault εστιάζει στην άνεση, με την ανάρτηση να λειτουργεί «σαν κυματοθραύστης» σε κάθε είδους κακοτεχνία του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας παράλληλα πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Επίσης, φροντίζει για την ευθυβολία του αμαξώματος ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, κάτι που αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας. Από εκεί κι έπειτα κι αν ο οδηγός το θελήσει, το Clio μπορεί να μιλήσει στην καρδιά του σε μια στριφτερή διαδρομή. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι απόλυτα λογικές για τον χαρακτήρα και την κατηγορία του αυτοκινήτου. Το Clio LPG δεν θα σας αρνηθεί να το «στρίψετε αέρα» ακολουθώντας γραμμές, είτε να το πλασάρετε πριν το apex, κάνοντάς σας έτσι να χαμογελάσετε ακόμα πιο πλατιά. Το τιμόνι αν κι ελαφρύ προσφέρει την πληροφόρηση που θα αναζητήσετε, ενώ και τα φρένα ικανοποιούν, τόσο με τη δύναμη τους, όσο και με την αίσθηση που παρέχουν.

(+) Σχεδίαση, άνεση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα υλικών, εξοπλισμός, χώροι, αυτονομία, οικονομία με το LPG

(-) Ελαφρύ τιμόνι, ρύθμιση πλάτης καθίσματος οδηγού



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.