Πώς να οδηγήσετε έναν ψηφιακό μετασχηματισμό - ηθικά


Το γεγονός ότι το COVID-19 επιτάχυνε την ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό σε σχεδόν όλους τους τομείς είναι παλιά νέα. Αυτό που κάνουν οι εταιρείες για να προωθήσουν την επιτυχία υπό τις συνθήκες ήταν υπό το φως. Ωστόσο, πώς το έχουν καταφέρει να βρει μια θέση στις σκιές.

Με απλά λόγια, η εκρηκτική αύξηση της καινοτομίας και η υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων δεν πρέπει να επιτρέπεται να πραγματοποιείται εις βάρος του ηθικά ζητήματα.

Πρόκειται για ηθικά – αλλά επίσης για την κατώτατη γραμμή. Οι ενδιαφερόμενοι, τόσο εσωτερικοί όσο και εξωτερικοί, είναι όλο και περισσότερο δυσανεκτικοί σε εταιρείες που θολώνουν (ή αγνοούν) τις ηθικές γραμμές. Αυτές οι πραγματικότητες συμπληρώνουν την ανάγκη για τους ηγέτες να υιοθετήσουν μια ολοκαίνουργια καμπύλη μάθησης: Πώς να ασχοληθείτε με τον ψηφιακό μετασχηματισμό που περιλαμβάνει την ηθική από το σχεδιασμό.

Με απλά λόγια, η εκρηκτική αύξηση της καινοτομίας και η υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων δεν πρέπει να είναι επιτρέπεται να πραγματοποιηθεί εις βάρος των ηθικών θεωρήσεων.

Η δεοντολογία ως μεταγενέστερη σκέψη ζητά προβλήματα

Είναι εύκολο να αποφύγουμε τα κακά του εκτελεστικού τρόπου ζωής ή του χρυσού αλεξίπτωτου, αλλά συχνότερα, όχι, ένα μοτίβο παραβιάσεων δεοντολογίας προκύπτει από τον πολιτισμό της εταιρείας, όχι μόνο από την ηγεσία. Στην ιδανική περίπτωση, οι υπάλληλοι ενεργούν ηθικά επειδή ευθυγραμμίζονται με τις προσωπικές τους αξίες. Ωστόσο, τουλάχιστον, πρέπει να κατανοήσουν τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύει μια ηθική παραβίαση στον οργανισμό.

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, αυτές οι συνομιλίες δεν πραγματοποιούνται. Το ονομάζουμε κακή επικοινωνία ή έλλειψη οράματος, αλλά οι περισσότερες εταιρείες σπάνια διαμορφώνουν πιθανούς ηθικούς κινδύνους – τουλάχιστον όχι ανοιχτά. Εάν πραγματοποιηθούν αυτές οι συζητήσεις, είναι συνήθως μεταξύ των μελών της ανώτερης διοίκησης, πίσω από κλειστές πόρτες.

Γιατί οι ηθικές ανησυχίες δεν λαμβάνουν περισσότερο μια θεραπεία «δημαρχείου»; Η απάντηση μπορεί να καταλήξει σε μια απροθυμία να αφήσει την παραδοσιακή σκέψη για τις ιεραρχίες των επιχειρήσεων. Θα μπορούσε επίσης να σχετίζεται με το ισχυρό (και ειρωνικά τοξικό) πολιτιστικό μήνυμα που καθορίζει η θετικότητα. Επί παραδείγματι: Άκουσα τους ηγέτες να λένε ότι θέλουν να δημιουργήσουν μια κουλτούρα αποδιοργανωτικής σκέψης – μόνο για να πω αμέσως σε έναν υπάλληλο που μιλάει ότι «στερείται αναπτυξιακής νοοτροπίας».

Ποια είναι η απάντηση; Υπάρχουν τρεις λύσεις που έχω βρει ως αποτελεσματικές:

  1. Καθιστώντας την ηθική βασική αξία του οργανισμού.
  2. Αγκαλιάζοντας τη διαφάνεια.
  3. Προληπτικά αναπτύσσοντας στρατηγικές για την αντιμετώπιση ηθικών προκλήσεων και παραβιάσεων.

Αυτές οι απλές λύσεις είναι μια εξαιρετική αφετηρία για την επίλυση ζητημάτων δεοντολογίας σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και όχι μόνο. Προκαλούν τους ηγέτες να εξετάσουν την καρδιά της εταιρείας και να λάβουν αποφάσεις που θα επηρεάσουν τον οργανισμό για τα επόμενα χρόνια.

Η διαπροσωπική δυναμική είναι μια ανησυχία στον χώρο της ψηφιακής μεταμόρφωσης λειτουργία. Απαιτεί προσωπικό με προηγμένη και ποικίλη εξειδίκευση σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και οι λειτουργίες δεδομένων. Οι ηγέτες στον χώρο του ψηφιακού μετασχηματισμού αναμένεται να διαθέτουν αρκετή ικανότητα μεταξύ τομέων για την αντιμετώπιση δύσκολων προβλημάτων.

Αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα – η συγκέντρωση πολλών ανθρώπων με τεχνική σκέψη μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε μια κουλτούρα αλαζονείας εμπειρογνωμοσύνης που αφήνει ανθρώπους που δεν Δεν ξέρω ότι ο εκφοβισμός και απρόθυμος να κάνει ερωτήσεις.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά απλώς υποδομές ή εργαλεία. Στο επίκεντρο του ζητήματος είναι η διαχείριση αλλαγών και απαιτείται πολυλειτουργική προσέγγιση για να εξασφαλιστεί μια υγιής μετάβαση. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορούν να κάνουν οι εταιρείες είναι να υποθέσουμε ότι μόνο τεχνικοί εμπειρογνώμονες πρέπει να βρίσκονται στο τραπέζι. Τα σιλό που έχουν δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα αναπόφευκτα μετατρέπονται σε θαλάμους ηχούς – το τελευταίο μέρος που θέλετε να συνομιλήσετε σχετικά με την ηθική.

Βιαστικά να πάτε ψηφιακά, ανεξάρτητα από το πόσο τεχνικό είναι το πρόβλημα, η λύση θα εξακολουθεί να είναι ουσιαστικά ανθρωποκεντρικό.

Ο ηθικός ψηφιακός μετασχηματισμός χρειάζεται ένα σημείο εκκίνησης

Δεν είναι όλες οι ηθικές επιταγές που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό τόσο αμφισβητήσιμες όσο η πρόταση ότι πρέπει να είναι πρώτα από ανθρώπους. Μερικά είναι πολύ πιο ασπρόμαυρα, όπως το γεγονός ότι πρέπει να ξεκινήσετε κάπου για να φτάσετε οπουδήποτε.

Ευτυχώς, το "κάπου" δεν χρειάζεται να είναι από το μηδέν. Τα πρότυπα κυβέρνησης, κινδύνου και συμμόρφωσης (GRC) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός πολύ δομημένου πλαισίου που είναι κυρίως κλειστό στην ερμηνεία και παρέχει μια σταθερή βάση για την ανάπτυξη και την υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων.

Η χρησιμότητα των μοντέλων GRC ισχύει εξίσου για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις εκκίνησης και προσφέρει περισσότερα από ένα απλό βιβλίο παιχνιδιών. Η προσεκτική εφαρμογή των προτύπων GRC μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αξιολόγηση της ηγεσίας, στις εκθέσεις προόδου και στην ανάλυση κινδύνου. Σκεφτείτε το σαν να χρησιμοποιείτε προφυλακτήρες μπόουλινγκ – δεν θα σας εγγυηθούν ότι θα κάνετε ένα χτύπημα, αλλά σίγουρα θα κρατήσουν την μπάλα μακριά από το υδρορροή.

Φυσικά, μια δεδομένη εταιρεία μπορεί να μην ξέρει πώς να δημιουργήσει ένα GRC πλαίσιο (όπως ακριβώς οι περισσότεροι από εμάς θα ήταν σε απώλεια εάν αναλάμβανε να κατασκευάσει ένα σύνολο προφυλακτήρων μπόουλινγκ). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί στρέφονται σε παρόχους όπως τα IBM OpenPages, COBIT και ITIL για προκατασκευασμένα ιδρύματα. Αυτά τα "κιτ εκκίνησης" μοιράζονται όλοι έναν και μοναδικό στόχο: Προσδιορίστε πολιτικές και στοιχεία ελέγχου που σχετίζονται με τον κλάδο ή τον οργανισμό σας και σχεδιάστε γραμμές από αυτά σε κεντρικά σημεία συμμόρφωσης.

Παρόλο που η έναρξη της διαδικασίας GRC βασίζεται συνήθως στο cloud και στο τουλάχιστον μερικώς αυτοματοποιημένη, απαιτεί είσοδο και διαφάνεια σε ολόκληρο τον οργανισμό. Δεν μπορεί να διευθύνεται αποτελεσματικά από συγκεκριμένα τμήματα ή από αυστηρά από κάτω προς τα κάτω τρόπο. Στην πραγματικότητα, το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κατανοήσουμε σχετικά με την εφαρμογή προτύπων GRC είναι ότι σχεδόν σίγουρα θα αποτύχει εκτός και αν η ηγεσία ενός οργανισμού και η ευρύτερη κουλτούρα υποστηρίξουν πλήρως την κατεύθυνση στην οποία δείχνει.

Μια ηθική- Η πρώτη νοοτροπία προστατεύει τους υπαλλήλους και την κατώτατη γραμμή

Οι σημερινοί ηγέτες – στελέχη, επιχειρηματίες, επιρροές και άλλα – δεν μπορούν να ασχοληθούν αποκλειστικά με τη «νίκη» του ψηφιακού αγώνα. Αναμφισβήτητα, ο μετασχηματισμός είναι περισσότερο μαραθώνιος από ένα σπριντ, αλλά με κάθε τρόπο, η τεχνική έχει σημασία. Κατά την επιδίωξη του τελικού στόχου του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, το πώς και γιατί έχει σημασία όσο και το τι.

Αυτό ισχύει για όλα τα όπλα ενός οργανισμού. Οι εσωτερικοί ενδιαφερόμενοι, όπως οι ιδιοκτήτες και οι εργαζόμενοι, διακινδυνεύουν τη σταδιοδρομία και τη φήμη τους, ανέχοντας μια περιφερειακή προσέγγιση στην ηθική. Εξωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη, όπως πελάτες, επενδυτές και προμηθευτές, έχουν να χάσουν εξίσου. Η αμοιβαία κατανόηση αυτού του γεγονότος είναι αυτό που κρύβεται πίσω από τη συλλογική, δια-βιομηχανική ώθηση για διαφάνεια.

Όλοι έχουμε δει το τεράστιο πλήγμα εναντίον ατόμων και εμπορικών σημάτων στο κοινό που επιτρέπουν ηθικό χάνει στο ρολόι τους. Είναι αδύνατο να εξαλειφθεί πλήρως ο κίνδυνος να βιώσουμε κάτι παρόμοιο, αλλά είναι ένας κίνδυνος που μπορεί να αντιμετωπιστεί . Ο κίνδυνος είναι να αφήσετε τους «τεχνικούς τυφλούς» του ψηφιακού μετασχηματισμού να παρεμβαίνουν στην άποψή σας για τη μεγάλη εικόνα.

Οι εταιρείες που θέλουν να μετριάσουν αυτόν τον κίνδυνο και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής με έναν πραγματικά ηθικό τρόπο πρέπει να ξεκινήσουν από απλά έχοντας συνομιλίες για το τι σημαίνει ηθική, διαφάνεια και συμπερίληψη – τόσο εντός όσο και γύρω από τον οργανισμό. Πρέπει να παρακολουθήσουν αυτές τις συνομιλίες με δράση όπου είναι απαραίτητο και με ανοιχτό μυαλό σε γενικές γραμμές.

Είναι έξυπνο να ανησυχείτε για την καθυστέρηση της καινοτομίας σε μια εποχή που η επιχείρηση κινείται και αλλάζει γρηγορότερα από ποτέ, αλλά υπάρχει χρόνος να Κάντε όλα τα σωστά ηθικά ζητήματα. Αν δεν το κάνετε θα σας εκτροχιάσει μόνο. ​​

>Μεταφρασμένο από την Google <
Source link

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.