Σύγκριση: Hyundai i20 Ν ή VW Polo GTI; - AutoGreekNews


Η κατηγορία των μικρών hot hatches ανέκαθεν συγκέντρωνε το ενδιαφέρον των θερμόαιμων νέων σε ηλικία ή ψυχή οδηγών, από τις σχετικά πιο πρόσφατες εποχές των Fiat Punto GT, Citroen Saxo VTS και Peugeot 106 Rallye, έως τα πιο σύγχρονα Renault Clio R.S. Ford Fiesta ST και VW Polo GTI. Στην «καυτή» κατηγορία εισέρχεται για πρώτη φορά και η Hyundai, με το νέο και πολλά υποσχόμενο i20 N, το οποίο φαίνεται ότι θα αποτελέσει ένα δυνατό αντίπαλο και παίχτη.

Δείτε ακόμα: Δέλεαρ η τιμή του νέου Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS

Απέναντί του τοποθετούμε το αυτοκίνητο που έχει μακρόχρονη ιστορία στην κατηγορία, το οποίο δεν είναι άλλο από το VW Polo GTI. Τα μοναδικά στοιχεία που τα συνδέουν, είναι ότι ανήκουν στην ίδια κατηγορία, ενώ έχουν παραπλήσια ιπποδύναμη, αλλά με διαφορετικούς κυβισμούς.

Ας ξεκινήσουμε από την εξωτερική εμφάνιση του νεότερου μοντέλου. Το i20 N αμέσως γνωστοποιεί ότι δεν πρόκειται για ένα απλό μικρό αυτοκίνητο αλλά για ένα σπορ μοντέλο, το οποίο μάλιστα αντλεί έμπνευση από το αγωνιστικό του WRC. Μπροστά κυριαρχούν η μεγάλη εισαγωγή του αέρα στη μάσκα, οι δυο αιχμηροί αεραγωγοί στα άκρα του προφυλακτήρα για την ψύξη των φρένων, αλλά και το έντονο splitter. Στο πλάι οι προσθήκες στα μασπιέ, οι εντυπωσιακές 18άρες ζάντες σε ελαστικά 215/40 Pirelli P-Zero και οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων με το σήμα «N» ενισχύουν την αγωνιστική εσάνς. Αυτή συνεχίζεται στο πίσω άκρο με το διαχύτη, την ευμεγέθη οβάλ απόληξη της εξάτμισης, τους δυο κάθετους αεραγωγούς στις άκρες του προφυλακτήρα και το spoiler οροφής. To ξεχωριστό γαλάζιο χρώμα Performance Blue, που συναντάται αποκλειστικά στα Hyundai N, δεν θα μπορούσε να μην καλύπτει το αμάξωμα και να δένει υπέροχα με τη μαύρη, Phantom Black, οροφή.

Δείτε ακόμα: Πως επιταχύνει το Hyundai Kona Electric; (+video)

Το Polo GTI διαθέτει και αυτό αρκετές διαφορές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό του σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά είναι πιο ήπιων τόνων σχεδιαστικά από το i20 N. Εξωτερικά, ξεχωρίζουν οι σπορ προφυλακτήρες, η μάσκα με την παραδοσιακή κόκκινη ρίγα που εκτείνεται μέχρι τα φωτιστικά σώματα και τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Επιπλέον, οι δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης οι ζάντες των 17 ιντσών με ελαστικά 215/45 R17 (προαιρετικά διατίθενται 18 ιντσών) και οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, αποτελούν ορισμένες ακόμα μοναδικές λεπτομέρειες.

Περνώντας στο εσωτερικό του Hyundai i20 N συναντάμε πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, στον οποίο μεταξύ στροφόμετρου και ταχύμετρου, εμφανίζονται τρία οργανάκια που παρέχουν πληροφορίες για διάφορες λειτουργίες του κινητήρα (θερμοκρασία λαδιού και νερού, πίεση τούρμπο κ.λπ). Τα μπάκετ καθίσματα και το δερμάτινο τιμόνι είναι παρόντα, με το τελευταίο να φιλοξενεί το κουμπί για το σύστημα Rev Matching και δυο paddles για την επιλογή setup σε κινητήρα και ESC.

Στην καμπίνα του VW Polo GTI κυριαρχούν οι παραδοσιακές καρό επενδύσεις στα καθίσματα, το δερμάτινο επίπεδο τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων με τις κόκκινες ραφές και η μαύρη οροφή. Και εδώ υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 10,3 ιντσών.

Δείτε ακόμα: Ποια μάρκα του VW Group είναι πιο αξιόπιστη;

Πολλές αλλαγές έχουν γίνει και στο στήσιμο του i20 N σε επίπεδο αναρτήσεων, φρένων και τιμονιού για να μπορεί να ανταπεξέλθει σε πιεσμένους ρυθμούς οδήγησης. Η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί και με το N Corner Carving Differential, ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (m-LSD). Επιπλέον, μέσω του N Grin Control, προσφέρονται 5 διαφορετικά προγράμματα: Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Οι παράμετροι σε κινητήρα, εξάτμιση, τιμόνι διαφοροποιούνται, με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας να προσφέρει άλλες 3 δυνατότητες παραμετροποίησης (On, Sport και Off).

Το Polo GTI εφοδιάζεται ακόμη με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, με ειδικές ρυθμίσεις στα ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 15 χλστ. Επίσης, εξοπλίζεται με το Sport Select με την επιλογή των 5 προφίλ οδήγησης: NormalSportEcoComfort και Individual. Αναλόγως αλλάζουν οι ρυθμίσεις του τιμονιού, του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και της ανάρτησης.

Όσον αφορά τους κινητήρες, έχουμε νούμερα πολύ κοντινά μεταξύ των δύο αυτοκινήτων αλλά με τη διαφορά ότι το ένα έχει 1.600άρι μοτέρ και το άλλο 2λιτρο. Πιο αναλυτικά, ο 1.6 λτ. T-GDi κινητήρας με τον συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων (CVVD) αποδίδει 204 ίππους στις 4.500-5.500 σ.α.λ. και 275 Nm ροπής στις 1.750-4.500 σ.α.λ. Το CVVD ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας αύξηση της απόδοσης και βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 3%. Με βάρος 1.190 κιλών (όσο και το i20 Coupe WRC), η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 6,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: Renault Captur 1.5 Blue dCi Vs VW T-Roc 1.6 TDI

Το Polo GTI τροφοδοτείται με τον 2.0 TSI κινητήρα, ισχύος 200 ίππων και 320 Nm ροπής μεταξύ 1.500-4.350 σ.α.λ. Με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 6 σχέσεων, το Polo GTI επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 238 χλμ./ώρα.



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.