Πόσο κοστίζουν τα ηλεκτρονικά σε ένα αυτοκίνητο; - AutoGreekNews


Τα αυτοκίνητα εξελίσσονται σε υπολογιστές με ρόδες, δεν τίθεται αμφιβολία επ’ αυτού. Ειδικά με τον ορίζοντα να πυκνώνει από εικόνες ηλεκτρικών και αυτόνομων, ενώ και τα καθημερινά μοντέλα πια βρίθουν ηλεκτρονικών συστημάτων. Σε ποιο ποσοστό του συνολικού κόστους, όμως, ανταποκρίνεται αυτό της ψηφιακότητας στα τετράτροχα.

Διαβάστε επίσης: Πόσες ενδείξεις υπάρχουν στα σύγχρονα καντράν;

Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte (μια από τις μεγαλύτερες λογιστικές εταιρίες παγκοσμίως), τα ηλεκτρονικά σήμερα κοστίζουν σχεδόν το μισό αυτοκίνητο! Συγκεκριμένα, το ποσοστό κόστους αντιπροσωπεύει το 40%, με τις εκτιμήσεις να το τοποθετούν στο 45% μέχρι το 2030. Αν πάμε πίσω στο χρόνο, στο 2000, το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν μόλις στο 18%. Βέβαια τότε, ήταν τελείως διαφορετικός ο εξοπλισμός. Για παράδειγμα, η έκθεση αναφέρει πως μόλις 25% των καινούργιων αυτοκινήτων διέθεταν 2 ή 4 αερόσακους -ούτε καν 6,7 ή 8 που έχουν σήμερα- και κάτω του 50% θερμαινόμενα καθίσματα.

Δείτε ακόμα: Αυτοκίνητα 10 ετών με λίγες και πολλές βλάβες

Το ίδιο ισχύει για την πλειάδα συστημάτων που συναντάμε τη σήμερον ημέρα σε ένα νέο μοντέλο. Συστήματα πολυμέσων, ηλεκτρονικοί κλιματισμοί, Android Auto/Apple CarPlay, GPS, συστήματα ευστάθειας, αυτόματου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας και απόστασης, ανίχνευσης τυφλού σημείου, ακόμα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, είτε δεν υπήρχαν καν το 2000, είτε τα περισσότερα από όσα υπήρχαν συμπεριλαμβάνονταν στον εξοπλισμό ακριβών κατασκευών.

Εξυπακούεται πως η ραγδαία αύξηση στην τοποθέτηση αυτόματων κιβωτίων, πολύ πιο πολύπλοκων και εξελιγμένων σε σχέση με τα 4άρια και 5άρια αυτόματα και ημιαυτόματα του 2000, έχει εκτινάξει την παρουσία των ηλεκτρονικών.

Διαβάστε επίσης: Οι μάρκες με τις πιο πολλές βλάβες στα ηλεκτρικά

Είναι χαρακτηριστικό πως οι ημιαγωγοί ανά αυτοκίνητο, κατά μέσο όρο, το 2013 κόστιζαν 288 ευρώ. Σήμερα είμαστε σχεδόν 100 ευρώ πάνω (369) και μέχρι το 2022, θα έχουμε ξεπεράσει τα 500 (για 554 ευρώ κάνουν λόγο οι εκτιμήσεις). Καθόλου περίεργο, λοιπόν, το γεγονός πως οι συνηθέστερες βλάβες στα σύγχρονα αυτοκίνητα -και αυτές που είναι πιο πιθανό να τα ακινητοποιήσουν- αφορούν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά.



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.