Πότε θα «ξυπνήσει» η Mitsubishi; - AutoGreekNews


Το τελευταίο διάστημα η αυτοκίνηση ζει στον αστερισμό του Toyota GR Yaris. Μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις των τελευταίων 20 ετών, που πρακτικά αναβιώνει το πνεύμα των μεγαλειωδών rally replicas της δεκαετίας του 90. Ένα πνεύμα που μέχρι τον ερχομό του κορυφαίου Yaris, διατηρούσε ζωντανό το Subaru WRX STI ολομόναχο. Σαν να λείπει ένα βασικό όνομα από την παράγραφο, δεν συμφωνείτε;

Όταν η συζήτηση έρχεται στα τετρακίνητα «εργαλεία», το μυαλό πηγαίνει στα Audi RS 3, Ford Focus RS, VW Golf R, Mercedes-AMG A45 και εσχάτως τη νέα BMW M135i. Το προαναφερθέν όνομα συνεχίζει να απουσιάζει. Κι όμως, μέχρι πριν τέσσερα χρόνια η Mitsubishi ήταν συνώνυμη του όρου «κατασκευαστής όπλων». Από τον Μάιο του ’16, όμως, όταν και σηματοδοτήθηκε το τέλος παραγωγής για το Lancer Evolution τα «Τρία Διαμάντια» έχουν χάσει πολλή από την διαύγεια που τα χαρακτήριζε.

Η φίρμα από το Τόκιο έχει στραφεί στην εξέλιξη SUV και υβριδικών, προκειμένου να επιβιώσει. Μια κίνηση που έχει παραδεχτεί ο διευθυντής της Mitsubishi Αγγλίας, Rob Lindley, σε παλαιότερη συνέντευξη: «Αναλογικά με τον ανταγωνισμό, αντιπροσωπεύουμε μικρότερο όγκο πωλήσεων. Κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρισκόμαστε σε όλες τις κατηγορίες, ειδικότερα σε αυτές που δεν διαθέτουν το ανάλογο αγοραστικό ενδιαφέρον». Mε δυο λόγια, ό,τι δεν πουλάει δεν κατασκευάζεται από τη Mitsubishi. Και συνέχισε: «Με 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις, είμαστε –συγκριτικά με τους κολοσσούς του χώρου- μικρή εταιρία. Κάτι που σημαίνει πως κάθε ένα αυτοκίνητο που βγαίνει από τα εργοστάσιά μας, θα πρέπει να αποφέρει κέρδος».

Οπότε εύκολα μπορεί να σταθεί ως άλλοθι στην αντιπαραβολή της Toyota, η οποία επίσης «ξέχασε» να φτιάχνει σπορ αυτοκίνητα για ένα διάστημα, αλλά επέστρεψε με τον πάταγο της Supra MK5 και τη «βόμβα» του GR Yaris, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε το Yaris GRMN που έδωσε το έναυσμα για την επιστροφή των γρήγορων Toyota. Για τη Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία σε αξία μιλάμε, προφανώς και η Mitsubishi δεν μπορεί να συγκριθεί σε διαθέσιμα κονδύλια. Σε σχέση με τη Subaru, όμως; Εδώ αρχίζει και μαυρίζει ο ουρανός…

Δείτε ακόμα: Subaru Impreza 22B vs Mitsubishi Evo 6 TME: Συνάντηση γιγάντων (+video)

Οι «Πλειάδες» εμφανίζουν πολλά κοινά σημεία με τον «αιώνιο αντίπαλο»: πολύ μικρό μερίδιο αγοράς, ένα μοντέλο να τραβάει το κάρο των πωλήσεων (Forester) κι άλλο ένα να προσπαθεί (Legacy), έμφαση στα υβριδικά και τα SUV. Με μια ειδοποιό διαφορά: το STI είναι ακόμα ζωντανό! Μπορεί το «Impreza» να μην προηγείται του ακρωνύμιου της Subaru Tecnica International πλέον, όμως εστιασμένο τετρακίνητο τούρμπο μοντέλο συνεχίζει να υφίσταται. Το αντίστοιχο Mitsubishi, δίχως τον χαρακτηρισμό «εστιασμένο»; Το Eclipse Cross 1.5 MIVEC 163 PS CVT AWD. Και φυσικά, ούτε λόγος για το αυθεντικό Eclipse

Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, η εταιρία που μας έδωσε τον 4G63 και το Active Yaw Control διαθέτει μόλις ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ στην γκάμα της, το οποίο τοποθετεί αποκλειστικά στο μικρομεσαίο της crossover και για να συνδυαστεί με τετρακίνηση, θα πρέπει αναγκαστικά να «τα βρει» με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Η Subaru κάνει το ίδιο με τα Legacy και Ascent (2.4 τούρμπο, 260 ίππων), όμως έχει το WRX STI, ετοιμάζει το αντίστοιχο Levorg και συνεχίζει τη συνεργασία της με την Toyota για το επόμενο GT86/BRZ, ενώ δεν αποκλείεται να την επεκτείνει και στον διάδοχο του STI.

Δείτε επίσης: Ελληνικό Mitsubishi Lancer Evo «πυροβολεί» (+video)

Σε αυτά τα δυο σημεία εστιάζει η χειμερία νάρκη που έχει πέσει η Mitsubishi. Η Subaru επέλεξε να ρίξει το βάρος στην αγορά της Αμερικής, όπου με μπροστάρη το Forester και συμπαραστάτες τα Ascent/Legacy καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο. Στην απέναντι γωνία, η προσοχή έπεσε στην Ευρώπη και την Ιαπωνία. Το Outlander PHEV είναι μεν το πιο καλοπουλημένο plug-in υβριδικό στην Γηραιά Ήπειρο, όμως η κατηγορία απευθύνεται σε αναλογικά περιορισμένο κοινό. Συνυπολογίστε το γεγονός πως μόνο τα Eclipse Cross και L200 μπορούν να σταθούν εμπορικά δίπλα του και καταλαβαίνετε πως η πρεμούρα του Lindley για κερδοφορία, είναι δικαιολογημένη.

Διαβάστε επίσης: Mitsubishi Lancer EVO IX Wagon για 8.950 ευρώ

Το άλλο μέτωπο, είναι αυτό των συνεργασιών. Η Subaru απολαμβάνει των «πλατών» της Toyota, τη στιγμή που η Mitsubishi από το 2018 και μετά άρχισε να αποτελεί κατ’ ουσίαν ενεργό μέλος της συμμαχίας με τις Renault-Nissan. Μια συμμαχία που, βάσει φημών από την Αγγλία, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επιστροφής του Evo! Μπορεί σε υβριδική μορφή, δεν αποκλείεται ως crossover. Αυτό που έχει σημασία είναι πως παρατηρείται κινητικότητα στα κλειστά βλέφαρα της εταιρίας, που μας γέμισε όνειρα και αφίσες στα 90’s. Μένει να δούμε πότε θα ανοίξουν.



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.