Χωρίς κλουβιά το κίνημα που σαρώνει στο εξωτερικό ήρθε και στη χώρα μας

Χωρίς κλουβιά το κίνημα που σαρώνει στο εξωτερικό ήρθε και στη χώρα μας


Της Ιωάννας Μάνδρου

Μεγάλα ξενοδοχεία και εταιρείες στη χώρα μας υιοθέτησαν  τις αρχές του κινήματος, που αναπτύσσεται πολύ δυναμικά σε όλο τον κόσμο για προμήθεια αυγών και χρήση προϊόντων από τα αυγά που παρήχθησαν από πτηνά που ζουν χωρίς κλουβιά.

Το κίνημα Cage Free ( χωρίς κλουβιά) που σχετίζεται άμεσα με την ευζωία των ζώων αλλά και με την ποιότητα της διατροφής των καταναλωτών, κάνει θραύση στο εξωτερικό, αλλά και στη χώρα μας τυγχάνει ήδη αποδοχής και εφαρμογής από μεγάλα ξενοδοχεία, μεγάλες εταιρίες, ενώ πρόσφατα η Chipita, έγινε η πρώτη πολυεθνική τροφίμων που ενέταξε το cage Free στους εταιρικούς της στόχους, αποδεχόμενη να προμηθεύεται πλέον αυγά από κότες που ζουν χωρίς κλουβιά.

Το ίδιο έχουν κάνει ξενοδοχεία στη χώρα μας τα οποία συντάχθηκαν με τη νέα τάση, μεταξύ των οποίων το Hilton, Marriott, Μεγάλη Βρετανία και King George, αλλά και οι εταιρίες ΑΒ Βασιλόπουλος και η Aegean, καθώς  η πολυεθνική CHIPITA, ανακοινώνοντας την ταυτόχρονη μετάβαση όλων των γραμμών παραγωγής της, σε κάθε χώρα όπου δραστηριοποιείται.

Το κίνημα ξεκίνησε στις ΗΠΑ και εξαπλώθηκε ραγδαία στην Ευρώπη, οδηγώντας όλο και περισσότερες εταιρείες να αποκηρύξουν τα αυγά που παράγονται από πτηνά που ζούν σε κλουβιά.

Είναι ένα κίνημα που αντανακλά την αυξανόμενη ανησυχία των καταναλωτών για τα σοβαρά προβλήματα που συνδέονται με τις συνθήκες εκτροφής των ζώων στα συστήματα εντατικής παραγωγής, την απάνθρωπη μεταχείριση τους, την χρήση απαγορευμένων εντομοκτόνων, την κατάχρηση αντιβιοτικών και λοιπά.
Ωστόσο ξεχωρίζει από παρόμοια κινήματα, λόγω της έντασης και της επιμονής της απαίτησης, αλλά και της ανταπόκρισης μεγάλων εστιατορίων, αλυσίδων και εταιρειών τροφίμων. Το κίνημα ανέπτυξε μεγάλη δυναμική μεταξύ 2015 και 2017,  φέρνοντας τα πάνω κάτω στην αγορά και αλλάζοντας ριζικά το τοπίο στην βιομηχανία αυγών.

Πάνω από 1900 εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν καταργήσει ή καταργούν σταδιακά από τις αλυσίδες εφοδιασμού τους τα αυγά που προέρχονται από όρνιθες εκτρεφόμενες σε κλουβιά:  920 εταιρείες στην Ευρώπη, 648 στις ΗΠΑ, 209 στη Νότια Αμερική … Ανάμεσα τους, οι μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες τροφίμων (Nestle, Unilever, Mars, Kraft Heinz, Kellogg’s, Mondelez…), αλυσίδες ξενοδοχείων (Hilton, Marriott, Hyatt, Four Seasons, InterContinental, Windham, Best Western…), σουπερμάρκετ (Aldi, Liddl, Delhaize, Leclerc, Carrefour, Monoprix, Walmart…), κολοσσοί της εστίασης και ονόματα όπως Royal caribbean, Norwegian Cruise Lines, Barilla, De Cecco, Lu, Ferrero, Ikea … Η λίστα μεγαλώνει κάθε μέρα.

Πηγή: skai.gr



Source link

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.