Μια ιστορία αγάπης στην Ελευσίνα | Εικαστικά

gkat_15_0811_page_1_image_0002



Η Κατερίνα Γρέγου έδωσε ομιλία την πρώτη μέρα της συνάντησης Culture 2030 «Ανθρωποι, Ιστορίες, Πολιτισμός», που φέρνει σε επαφή καλλιτέχνες, επαγγελματίες και εκπροσώπους θεσμών.

Την έκθεση σύγχρονης τέχνης «Elefsina Mon Amour» θα διοργανώσει η διεθνούς φήμης επιμελήτρια Κατερίνα Γρέγου για το 2021, τη χρονιά του τίτλου για την Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Ο τίτλος της έκθεσης εμπνέεται από την ταινία «Χιροσίμα, Αγάπη μου», όπου σε έναν τόπο με ένα υπόβαθρο καταστροφής εκτυλίσσεται μια ιστορία αγάπης. «Η έκθεση θα προσπαθήσει να ανατρέψει το κυρίαρχο αφήγημα της Ελευσίνας, δεν θα δίνει έμφαση στον αρχαίο της πολιτισμό που είναι γνωστός αλλά θα σταθεί στη σημερινή της ιστορία», σημείωσε η κ. Γρέγου στο περιθώριο της ομιλίας της για τις βέλτιστες πρακτικές και τις παθογένειες των μεγάλων εκθέσεων.

Η πρώτη μέρα της τετραήμερης συνάντησης Culture 2030 «Ανθρωποι, Ιστορίες, Πολιτισμός», του θεσμού της πολιτιστικής που φέρνει σε επαφή καλλιτέχνες, επαγγελματίες και εκπροσώπους θεσμών, έκλεισε με ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις για τη σχέση του πολιτισμού και της περιφέρειας, αλλά και με μηνύματα προς πολλαπλούς αποδέκτες.

Στην πρώτη συνεδρία ακούσαμε με ενδιαφέρον το παράδειγμα του Δήμου Χανίων και του νέου δημάρχου Παναγιώτη Σημαντηράκη, ο οποίος θα προσπαθήσει να μεταφέρει το μοντέλο των πετυχημένων Γιορτών Ρόκκας –τις οποίες διοργάνωνε ο ίδιος και η ομάδα του πριν γίνει δήμαρχος– στη μεγάλη κλίμακα μιας πόλης. «Διοικητικά ενοποιήσαμε ό,τι αφορά τον πολιτισμό κάτω από ένα όργανο στον δήμο. Δεν γίνεται η περιφέρεια μόνο να φιλοξενεί παραστάσεις αλλά να κάνει παραγωγές», σημείωσε ο κ. Σημαντηράκης προσθέτοντας ότι η δημοτική αρχή έχει ιδρύσει Συμφωνική Ορχήστρα Νέων ώστε να δημιουργηθεί το έδαφος για μια συμφωνική ορχήστρα στην Κρήτη.

Από την πλευρά της η δήμαρχος Αη Στράτη, Μαρία Κακαλή, περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο συνεργάστηκαν με ιδιωτικούς φορείς για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Tandem Europe το 2018, με αποτέλεσμα να φιλοξενήσουν καλλιτέχνες και να δημιουργήσουν σύγχρονο πολιτιστικό περιεχόμενο, το οποίο αξιοποίησαν τουριστικά. Στη συζήτηση που ακολούθησε, οι δήμαρχοι Χανίων και Αγίου Ευστρατίου μαζί με τον συνάδελφό τους από το Χαϊδάρι, Βαγγέλη Ντηνιακό και τον δημοτικό σύμβουλο Ελευσίνας και μέλος του Δ.Σ. της πολιτιστικής Δημήτρη Παπαγιάνναρο συμφώνησαν στην ανάγκη εκπαίδευσης του κοινού και δημιουργίας των κατάλληλων συνθηκών για τη φιλοξενία των καλλιτεχνών.

Η Κατερίνα Γρέγου στην ομιλία της έκανε μια αναδρομή στις Μπιενάλε στις οποίες συμμετείχε ως επιμελήτρια, από την Ιρλανδία το 2006 μέχρι την Μπιενάλε της Ρίγας στη Λεττονία, την οποία έστησε από την αρχή το 2018. «Ολες οι Μπιενάλε είναι συνδεδεμένες με την παγκοσμιοποίηση, τον πολιτιστικό τουρισμό και το brand των πόλεων. Υπάρχουν πάνω από 300 σε όλο τον κόσμο και πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν χρειάζονται όλες οι πόλεις μια Μπιενάλε. Είμαι εναντίον του γιγαντισμού στην τέχνη, πρέπει να υπάρχει χρόνος και οι κατάλληλες συνθήκες θέασης», σημείωσε, κάτι που συμβαδίζει με το πνεύμα του προγράμματος της πολιτιστικής πρωτεύουσας που χτίζει το πρόγραμμά της σταδιακά, όπως πρόσθεσε η καλλιτεχνική διευθύντρια Κέλλυ Διαπούλη αμέσως μετά.

Σε διοικητικό επίπεδο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», θα γίνει προσπάθεια από την πλευρά του Δήμου Ελευσίνας να προχωρήσουν νομοθετικές ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν απευθείας αναθέσεις για την αποκατάσταση παλαιών εργοστασίων και βιομηχανικών χώρων (Ιρις, Ελαιουργική) μήπως και ξεκολλήσουν τα έργα υποδομής της πολιτιστικής που έχουν καθυστερήσει.

Τις επόμενες ημέρες θα γίνουν συζητήσεις, εργαστήρια και συναντήσεις με καλλιτέχνες, παραστάσεις και περίπατοι, ενώ η συνάντηση θα κλείσει την Κυριακή με τον Γάλλο καλλιτέχνη Ολιβιέ Γκροστέτ, ο οποίος θα οικοδομήσει τον εμβληματικό «Κρόνο» του 1923 με κούτες από χαρτόνι μαζί με τους κατοίκους της περιοχής.





Source link

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.