Ο κινητήρας Mach 5 των κινητήρων αντίδρασης είναι μόνο η κορυφή της νέας αεροδυναμικής έκρηξης

Ο κινητήρας Mach 5 των κινητήρων αντίδρασης είναι μόνο η κορυφή της νέας αεροδυναμικής έκρηξης


Φανταστείτε ένα υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος που θα έκοψε το χρόνο ταξιδιού μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης σε περίπου δύο ώρες. Στο Mach 5, ή πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου, το αεροσκάφος θα ολοκληρώσει ένα ταξίδι στον Ατλαντικό σε περίπου 120 λεπτά. Το Mach 5 είναι περισσότερο από δύο φορές πιο γρήγορα από την ταχύτητα πλεύσης του Concorde και πάνω από 50% ταχύτερα από το SR-71 Blackbird – το ταχύτερο αεροπλάνο με κινητήρα τζετ-κινητήρα στον κόσμο. Μια πτήση στον Ειρηνικό θα διαρκέσει περίπου τρεις ώρες. Οι ώρες πτήσεων από το Λονδίνο στο Σίδνεϊ θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 80%. Ποιος χρειάζεται Elon Musk ;

Η επίτευξη αυτών των ταχυτήτων θα απαιτούσε μηχανή αεροσκάφους που δεν υπήρχε προηγουμένως. Την περασμένη εβδομάδα ο κόσμος είδε ένα νέο μέλλον μέσω ενός έργου το οποίο έχει βλάψει για 30 χρόνια

Οι μηχανές αντίδρασης ιδρύθηκαν το 1989 από τρεις μηχανικούς πρόωσης από την Rolls Royce: τον Alan Bond, Richard Varvill και John Scott Scott. Η ιδέα τους ήταν ότι για να φτάσει ο κινητήρας σε υπερυψωμένες ταχύτητες, ο αέρας που εισέρχεται σε αυτό θα έπρεπε να κρυώσει γρήγορα, διαφορετικά ο κινητήρας θα λειώσει. Η ανακάλυψη της αντίδρασης ήταν η ανακάλυψη ενός "προψυκτήρος" ή ενός εναλλάκτη θερμότητας που μπορεί να πάρει τον αέρα κάτω σε μείον 150 βαθμούς Κελσίου σε λιγότερο από ένα 20ο του δευτερολέπτου

Αυτοί οι υπερβολικά ελαφροί "εναλλάκτες θερμότητας" θα επιτρέψουν στα αεροσκάφη να πετάξουν πάνω από πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου στην ατμόσφαιρα. Έτσι γεννήθηκε ο SABER – Synergetic Air-Breathing Rocket Engine. Ο κινητήρας Saber "αναπνέει" τον αέρα για να κάνει το 20% του ταξιδιού προς την τροχιά, πριν μεταβεί σε λειτουργία πυραύλων για να ολοκληρώσει το ταξίδι

Την περασμένη εβδομάδα, οι μηχανές αντίδρασης πέρασαν ένα σημαντικό ορόσημο. Δοκίμασε με επιτυχία τον καινοτόμο προ-ψύκτη του στις συνθήκες θερμοκρασίας αέρα που αντιπροσωπεύει Mach 5.

Η δοκιμή εδάφους στο Colorado Air and Space Port στις ΗΠΑ, είδε τον προψύκτη να λειτουργεί επιτυχώς σε θερμοκρασίες 420 ° C (~ 788 ° F)

Αλλά αυτή η τεχνολογία δεν θα μπορούσε να εφαρμοστεί μόνο σε υπερηχητική πτήση. Η τεχνολογία προψύκτη, που αναπτύχθηκε από τους κινητήρες αντίδρασης, θα ενίσχυε σημαντικά την απόδοση της υπάρχουσας τεχνολογίας κινητήρων τζετ, μαζί με εφαρμογές στην αυτοκινητοβιομηχανία, την αεροδιαστημική, την ενέργεια και τις βιομηχανικές διεργασίες. Οι Μηχανές Αντίδρασης έχουν προσελκύσει χρηματοδότηση για την ανάπτυξη από τη βρετανική κυβέρνηση, την Υπηρεσία Άμυνας των Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων (DARPA) και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος. Έχει επίσης συγκεντρωθεί πάνω από 100 εκατομμύρια λίρες στερλίνες από δημόσιες και ιδιωτικές πηγές και έχει εξασφαλίσει επενδύσεις από το BAE Systems, Rolls-Royce και το βραβείο επιχειρηματικού κεφαλαίου της Boeing HorizonX. Η αντίδραση αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή και τη δοκιμή μιας μηχανής επίδειξης το προσεχές έτος.

Η επιτυχία των Μηχανών Αντίδρασης μέχρι σήμερα είναι ένδειξη ότι ο τομέας «AerospaceTech» αναπτύσσεται τώρα.

Τον περασμένο μήνα, η Boeing και η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα επιτάχυνσης £ 2 εκατ. Για να αναζητήσουν νέες καινοτομίες στον τομέα αυτό. Το Boeing's υποστηρίζει την πρωτοβουλία

>Μεταφρασμένο από την Google <
Source link

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.