Κίνητρα για ανανέωση του στόλου οχημάτων εξετάζει η κυβέρνηση | Ελληνική Οικονομία

01s5kratika1


Την επιδότηση της ηλεκτροκίνησης, αρχής γενομένης από τον εταιρικό στόλο, φαίνεται ότι εξετάζει η κυβέρνηση. Κατά τη χθεσινή παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ για την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών αποκαλύφθηκε από κυβερνητικές πηγές ότι εντός του Νοεμβρίου αναμένεται η κατάθεση νομοσχεδίου που θα προβλέπει φορολογικά κίνητρα για επιβατικά οχήματα μεταφοράς ατόμων και εμπορευμάτων. Στη συνέχεια αναμένεται η εξέταση της μείωσης του ΦΠΑ και ενδεχόμενη επιδότηση κατόπιν συνεννόησης με τις ευρωπαϊκές αρχές. Σε πρώτη φάση τα κίνητρα για τα οχήματα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων θα επικεντρωθούν στους εταιρικούς στόχους, στα leasing και στον στόλο των ταξί. Στην παρούσα φάση εκπονείται επιχειρησιακό σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, που θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη Απριλίου του 2020. Το εν λόγω σχέδιο θα περιλαμβάνει το σύνολο των κινήτρων μεταξύ των οποίων εκπτώσεις στάθμευσης, διοδίων κ.τ.λ.

Η μελέτη του ΙΟΒΕ με τίτλο «Ο ρόλος των οχημάτων χαμηλών εκπομπών στις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα: προκλήσεις και οφέλη» εξετάζει δύο πιθανά σενάρια επιδότησης ανανέωσης στόλου για το διάστημα 2019-2023.

Στο πρώτο σενάριο, επιδότησης ύψους 3.000 ευρώ, τα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων αναμένεται να αυξήσουν το μερίδιό τους στο 14,1% των νέων πωλήσεων επιβατικών μέχρι το 2023, από το 4,8% το 2018. Το αρνητικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα εξαιτίας της επιδότησης, των μειωμένων εσόδων από τα καύσιμα (ΕΦΚ και ΦΠΑ) και από τα τέλη κυκλοφορίας, εκτιμάται ότι καλύπτεται από τα αυξημένα έσοδα του τέλους ταξινόμησης και ΦΠΑ, αλλά κυρίως από το κοινωνικό κόστος άνθρακα το οποίο αποφεύγεται λόγω μειωμένων εκπομπών ρύπων. Το τελικό ισοζύγιο για την κοινωνία και την οικονομία αποτιμάται στα 68,7 εκατ. ευρώ την εξεταζόμενη περίοδο. Συνολικά, κατά την περίοδο 2019-2023 ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των ιδιωτικών μεταφορών μπορεί να περιοριστεί ώς και κατά 3.800 τόνους CO2 σε σχέση με το σενάριο βάσης. Ωστόσο, το ύψος της επιδότησης αυτής κρίνεται ανεπαρκές.

Στην Πορτογαλία το 7,4% των πωλήσεων επιβατικών είναι χαμηλότερων εκπομπών, έναντι 4,8% στην Ελλάδα, ενώ ο ρυθμός επέκτασής τους το 2018 ήταν πάνω από 60%. Το δεύτερο σενάριο, με επιδότηση 7.500 ευρώ, εκτιμάται ότι θα κινητοποιήσει δραστικότερα την αγορά. Τα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων αναμένεται να προσεγγίσουν το 27,7% των νέων πωλήσεων το 2023, έναντι 4,8% το 2018. Και στο σενάριο αυτό, ο συμψηφισμός δημοσιονομικού και περιβαλλοντικού αποτελέσματος οδηγεί σε θετικό ισοζύγιο για το οικονομικό σύστημα, με μέσο όφελος 129,1 εκατ. ευρώ την περίοδο 2019-2023.





Source link

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.