Η αγορά αυτοκινήτου «φρέναρε» σε Κίνα και Ινδία | Διεθνής Οικονομία

shutterstock_524545336



Πέρυσι οι πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα μειώθηκαν στα 28,1 εκατ., πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1990.

Η αποδυνάμωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα και στην Ινδία κατά τους τελευταίους μήνες φανερώνει με τρόπο επώδυνο το ότι οι δύο μεγαλύτερες αγορές του κόσμου δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις παλαιότερες μεγάλες προσδοκίες. Αρκεί να δει κανείς το τι συμβαίνει στην Κίνα και το τι είχε προβλέψει το 2010 ο πρώην πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας BAIC, Γουάνγκ Ντάζονγκ, σε μία κατ’ ιδίαν συνάντηση. Είχε πει πως έως το 2020 στην Κίνα θα πωλούνται κάθε χρόνο 40 εκατομμύρια οχήματα. Το 2019 η κινεζική κυβέρνηση, όντας πιο συγκρατημένη αλλά με ανάλογη αισιοδοξία, όπως παρατηρεί το Ρόιτερς, προέβλεπε πωλήσεις 35 εκατομμυρίων αυτοκινήτων έως το 2025. Αναλυτές και στελέχη του κλάδου, σήμερα, αναμένουν κάμψη της ζήτησης περίπου 5% εφέτος, ενώ το 2018 η πτώση ήταν της τάξεως του 2,8%. Το 2018, συγκεκριμένα, οι πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα ελαττώθηκαν στα 28,1 εκατομμύρια και αυτό συνέβη πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του 1990.

Η υποχώρηση στις πωλήσεις δείχνει και την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων στην Κίνα, ενώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι πέρυσι η Suzuki Motor ήταν η πρώτη μεταξύ των μεγάλων ξένων εταιρειών που έπαυσε τις δραστηριότητές της εκεί.  «Αυτό που βλέπουμε στην Κίνα είναι μία αγορά, η οποία οδεύει προς τη φάση ωρίμανσής της», παρατηρεί διευθυντικό στέλεχος μεγάλης ξένης εταιρείας, που είναι υπεύθυνο για τις δραστηριότητές της στην Κίνα. Επιπλέον, προσέθεσε πως η κινεζική αγορά αρχίσει να γίνεται κυκλική. Η συρρίκνωση της κινεζικής και της ινδικής αγοράς παρατηρείται ίσως στη χειρότερη στιγμή για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικά, αν σκεφθεί κανείς ότι πολλές εταιρείες έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις και στις δύο χώρες, προσβλέποντας πως θα στηρίζουν για πολλά χρόνια τις πωλήσεις. Επιπλέον, στη δεδομένη συγκυρία οι δαπάνες για τον κλάδο διογκώνονται, διότι πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες αυστηρότερες ρυθμίσεις ρύπων και να κατασκευάσουν ηλεκτρικά αμάξια, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό από τις πλατφόρμες σύνδεσης οχημάτων – πελατών και τους τεχνολογικούς κολοσσούς, που εξερευνούν το πεδίο του λογισμικού οδήγησης. Η ινδική αγορά διαφέρει από εκείνη της Κίνας, ανεξαρτήτως του ότι πληθυσμιακά είναι παρόμοιες.

Βέβαια, αν η κάμψη της κινεζικής αγοράς είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο, εκείνη της Ινδίας προκαλεί τη μεγαλύτερη απογοήτευση. Κι αυτό, διότι τα στελέχη των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών είχαν στρέψει σε αυτήν το βλέμμα τους, θεωρώντας την «επόμενη Κίνα». Εχει 1,3 δισ. κατοίκους, αλλά το οικονομικό έτος με λήξη στις 31 Μαρτίου 2019, πωλήθηκαν στη χώρα μόλις 3,3 εκατομμύρια οχήματα. Αναλυτές είχαν παλαιότερα προβλέψει ότι έως το 2020 θα διατίθενται άνω των 5 εκατ. ετησίως. Η εκστρατεία του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι κατά της διαφθοράς, οι υψηλότεροι φόροι και το κόστος της ασφάλισης οχημάτων έπαιξαν ρόλο στο να καταστήσουν την αγορά ενός αυτοκινήτου ακριβότερη.





Source link

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.