Το Crew Dragon του SpaceX έχει πρόβλημα – και αυτό είναι εντάξει

Το Crew Dragon του SpaceX έχει πρόβλημα - και αυτό είναι εντάξει


Μπορούμε να είμαστε έτοιμοι για το γκρεμό μιας νέας εποχής διαστημικής πτήσης, αλλά το άλμα πρόωρα θα ήταν δαπανηρό λάθος – γι 'αυτό οι καθυστερήσεις και οι αποτυχίες του του SpaceX θα είναι πιθανότατα πιο σύντομα να μεταφέρουν τους ανθρώπους στο διάστημα, είναι θέμα ανησυχίας, αλλά δεν ανησυχείτε. Η αιφνίδια έκρηξη μιας δοκιμαστικής κάψας Crew Dragon είναι τρομακτική και ειλικρινά αμηχανία σε μια εταιρεία που εστιάζει πολύ σε μια εικόνα του μέλλοντος και της αξιοπιστίας. Και μια αποτυχημένη ανάπτυξη αλεξίπτωτου δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Οποιοσδήποτε ιστορικός της διαστημικής βιομηχανίας θα σας πει ότι είναι σπάνιο ότι κάτι με ρουκέτες σε αυτό δεν ανατινάχτηκε σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης

Το πρόγραμμα Commercial Crew δημιουργήθηκε το 2010 με στόχο της αποστολής αποστολής πληρώματος στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, επί ενός νέου διαστημικού οχήματος, πολύ πριν από το τέλος της δεκαετίας. Το χρονικό πλαίσιο θεωρήθηκε ευέλικτο, αλλά τα δημοσιονομικά, τα τεχνικά και τα οικονομικά ζητήματα έχουν ωθήσει συνεχώς τις ημερομηνίες περαιτέρω και πιο μακριά.

Παρόλο που εκτιμήθηκε ότι οι πρώτες πτήσεις πληρώματος θα μπορούσαν να συμβούν το 2018, δοκιμαστική πτήση από έναν από τους συμβεβλημένους παρόχους διαστημικών σκαφών, την Boeing και το SpaceX. Αυτό άλλαξε τον Μάρτιο με την επιτυχημένη πρώτη δοκιμαστική πτήση του Crew Dragon (φορτωμένη με φορτίο και όχι με ανθρώπους). Και το Starliner της Boeing έχει προγραμματιστεί για πτήση αργότερα φέτος . Το 1965, η SpaceX επιβεβαίωσε ότι η κάψουλα του πληρώματος Dragon εξερράγη στη δοκιμασία

Τότε συνέβη αυτή η καταστροφή στο δοκιμαστικό μαξιλάρι: Δεν ήταν απλώς μια άκρη με το Starship το κέλυφος ή το αναμνηστικό που χάθηκε στις βαριές θάλασσες, αλλά μια πλήρης έκρηξη ενός σκάφους που προοριζόταν για αποστολές πληρώματος, ένα γεγονός το οποίο, χωρίς να υπάρχει τρόπος γύρω του, θα ήταν στιγμιαία θανατηφόρος σε κανέναν μέσα στο εσωτερικό του.

Φυσικά δεν υπήρχε Δεν είναι κανείς μέσα. Επειδή αυτό ήταν ένα τεστ συστημάτων που δεν έχουν οριστικοποιηθεί ή αναφερθεί σε spec. Αποτυχία, θεαματικά, αλλά έτσι οι ρουκέτες τείνουν να αποτυγχάνουν – με θέαμα.

Είδαμε κάτι τέτοιο να συμβαίνει μόνο επειδή κάποιος δεν το είχε καταγράψει άσκοπα και μοιράστηκε το βίντεο online. Αν όχι, θα είχαμε ακούσει ότι υπήρχε μια ανωμαλία κατά τη διάρκεια της δοκιμής και ότι αυτή η κάψουλα έγινε ακατάλληλη. Αυτό το είδος διατύπωσης, το οποίο συμβαίνει εδώ και πολλές δεκαετίες στον κλάδο, μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα και η ασάφεια του είναι σκόπιμη – πρόκειται να προστατεύσει το κοινό από την σκληρή πραγματικότητα της διαστημικής πτήσης, τον κίνδυνο που ενυπάρχει στην πράξη της οδήγησης μιας βόμβας γρηγορότερα από (19659003) Οι πυραύλοι και οι κάψουλες και τα διαστημόπλοια έχουν αποτύχει από την αρχή και θα συνεχίσουν, επειδή κανείς δεν είναι ικανοποιημένος με την απλή διόρθωση ενός σχεδίου από τη δεκαετία του '60 για πάντα. Η πρόοδος στο διάστημα σημαίνει μηχανική στα όρια των όσων είναι δυνατόν – πράγματι, συχνά σημαίνει επέκταση αυτών των συνόρων και κάνοντας αυτό που οι άλλοι σκέφτονται αδύνατο .

Η πρόσφατη αποτυχία σε μια δοκιμή ανάπτυξης των αλεξίπτωτων είναι εξίσου ανησυχητική – καθώς μια τέτοια αποτυχία θα μπορούσε να είναι εξίσου καταστροφική – αλλά και πάλι, όπως οι εκπρόσωποι του SpaceX το έθεσαν ξανά και ξανά, "Αυτός είναι ο λόγος που δοκιμάζουμε"

, σχεδόν όμοιες δοκιμές των αλεξίπτωτων δεν αποτυγχάνουν εντελώς (υπάρχουν τέσσερις αγωγοί, ένας έκανε να αποτύχει με σκοπό, αλλά στην πρόσφατη δοκιμή οι άλλοι δεν έκαναν ούτε), αλλά πιθανόν έδειξε τρόπους αποτυχίας που οι μηχανικοί χρειάζονταν βλέπω. Ακριβώς όπως η άντληση ενός δοχείου πίεσης σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το ονομαστικό PSI του, προκειμένου να δούμε πώς εκτελείται υπό άγχος, πρόκειται για τη δημιουργία ελεγχόμενων βλαβών σε προσεκτικά παρατηρούμενα περιβάλλοντα. Προσκαλέστε την αποτυχία στο σπίτι σας σήμερα, έτσι ώστε να μην κλωτσήσει την πόρτα κατά την ημέρα εκτόξευσης.

Πρέπει επίσης να ειπωθεί ότι αυτές οι αποτυχίες του εξοπλισμού συμβαίνουν μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κάνοντας διαστημική πτήση μακριά, πολύ ασφαλέστερη από ποτέ. Κανείς δεν πρέπει να ψυχαγωγήσει την ψευδαίσθηση ότι η διαστημική πτήση θα είναι πάντα απόλυτα ασφαλής – τίποτα δεν είναι, τουλάχιστον, ταξίδι σε χιλιάδες μίλια ανά ώρα μέσω θανατηφόρου κενού ή επανεμφανιζόμενη την ατμόσφαιρα εντός εύρους θερμοκρασίας για να λιώνει ο χάλυβας. Ωστόσο, εταιρείες όπως η SpaceX και η Boeing (αν και η φήμη της για την ασφάλεια έχει καταστραφεί αργά σε πιο μακροχρόνιο τρόπο) καθιστούν βέβαιο ότι κάνουν ό, τι μπορούν για να μειώσουν αυτόν τον κίνδυνο

Η μετάβαση από την εκπληκτικά αξιόπιστη αλλά ηλικίας της Ρωσίας Οι κάψουλες Soyuz σε νέα διαστημόπλοια με εντελώς νέες δυνατότητες δεν είναι απλές ή εύκολες. Αυτά τα νέα σκάφη έχουν αναπτυχθεί από το μηδέν με συστήματα που θα τα καταστήσουν τελικά ασφαλέστερα και πιο αξιόπιστα από οποιαδήποτε ιστορία. Αλλά τώρα και οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να βρίσκονται στο τμήμα της ομελέτας που σπάζει το αυγό

Αυτό δεν σημαίνει μόνο ότι δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα από αυτά τα ατυχήματα. Η εμπιστοσύνη έχει αραιωθεί. οι αποστολές καθυστερούν. δαπάνες · οι ανταγωνιστές είναι ενθουσιασμένοι. Και ρεαλιστικά, φαίνεται απίθανο ότι το SpaceX θα φέρει φέτος ένα πλήρωμα στο διάστημα, δεδομένης της σοβαρότητας αυτών των γεγονότων και της αυξημένης εξέτασης της κάψουλας και των δοκιμών που θα υπομείνει. Αλλά είναι όλα μέρος της διαδικασίας.

Οι καθυστερήσεις είναι εγγενείς στη διαστημική βιομηχανία. Μπορεί να γίνει γρήγορα, αλλά έχει να γίνει σωστά. Είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι το όνειρο να έχουμε ένα δορυφορικό διαστημόπλοιο που εκπέμπει αστροναύτες στο ISS θα αναβληθεί ξανά και ξανά, αλλά οι ανταμοιβές για υπομονή θα είναι τεράστιες. Αυτό γίνεται όταν ολοκληρωθεί. Δεν θα το θελήσατε μια μέρα πριν – ειδικά εάν ήσασταν εκείνος που οδηγούσε σε αυτό

>Μεταφρασμένο από την Google <
Source link