Η πρώτη πραγματική εκτόξευση του Falcon Heavy την Κυριακή είναι η αυγή μιας νέας εποχής βαρέος ανελκυστήρα στο διάστημα

Η πρώτη πραγματική εκτόξευση του Falcon Heavy την Κυριακή είναι η αυγή μιας νέας εποχής βαρέος ανελκυστήρα στο διάστημα


Το Falcon Heavy έχει πετάξει στο παρελθόν, αλλά τώρα έχει ένα ωφέλιμο φορτίο που έχει σημασία και οι ανταγωνιστές του πιάνουν στα τακούνια του. Είναι η πρώτη από μια νέα γενιά οχημάτων εκτόξευσης που μπορούν να πάρουν τεράστιο ωφέλιμο φορτίο στο χώρο φθηνά και συχνά, ανοίγοντας ένα νέο σύνορο στον διαστημικό αγώνα.

Στις 7, το Falcon Heavy θα πετάξει για πρώτη φορά από την εναρκτήρια δοκιμή του τον περασμένο Φεβρουάριο παρέχοντας το τώρα-κακόφημο Tesla Roadster και "Starman" σε μια τροχιά που τους έχει πάρει παρελθόν τον Άρη. Αυτό το επιτυχημένο λανσάρισμα συγκέντρωσε τον SpaceX τον πρώτο πελάτη του για το σύστημα και η εκτόξευση της Κυριακής θα λάβει την Arabsat-6A, έναν δορυφόρο επικοινωνίας Lockheed, σε γεωσύγχρονη τροχιά

Μια στατική φωτιά σήμερα πήγε καλά, οπότε και ο καιρός το επιτρέπει, η απογείωση θα πραγματοποιηθεί όπως έχει προγραμματιστεί στις 3:36 το απόγευμα της Κυριακής. Ο CEO της SpaceX, Elon Musk, επισήμανε στο Twitter ότι το Block 5 Falcon Heavy (δηλαδή η αναθεώρηση της παραγωγής σε αντίθεση με την δοκιμαστική έκδοση που είδαμε) έχει 10% περισσότερη χωρητικότητα από πριν, γεγονός που μεταφράζεται σε καλύτερη ασφάλεια περιθώριο αν χρησιμοποιείτε λιγότερο από το μέγιστο του

Γιατί λοιπόν ακριβώς είναι το Falcon Heavy σημαντικό; Μετά από όλα, τα οχήματα εκτόξευσης ικανά να βάζουν εκατοντάδες τόνους υλικού σε ή πέρα ​​από την τροχιά υπήρχαν από τον Απόλλωνα. Απλά μιλώντας, η διαφορά έρχεται κάτω από την τιμή.

Κάνοντας οτιδήποτε στο διάστημα είναι αρκετά δύσκολο. Όμως, τα βαρύτερα ωφέλιμα φορτία είναι πιο δύσκολα ανυψωμένα: Οι εξισώσεις που έχουμε γνωρίσει εδώ και ένα περίπου αιώνα που καθορίζουν πόση ανύψωση χρειάζεται για να πάρουμε μια συγκεκριμένη ποσότητα μάζας σε τροχιά και πόσα καύσιμα χρειάζονται με τη σειρά τους για να δημιουργήσουμε αυτόν τον ανελκυστήρα,

Καθώς οι πρόοδοι στα υλικά και οι πυραυλοκινητήρες έχουν προχωρήσει, έχουν ωφεληθεί δυσανάλογα τα μικρά και μεσαία οχήματα εκτόξευσης. Σε συνδυασμό με το μειούμενο μέγεθος δορυφορικών ωφέλιμων φορτίων, αυτό έχει δημιουργήσει μια νέα και πολλά υποσχόμενη εποχή για μικρά σκάφη, τα οποία μπορούν να εκτοξευτούν σε μεγάλο αριθμό – όπως βλέπουμε στις πολλές υποσχέσεις να αναπτύξουν χιλιάδες αστερισμούς

όπως το Electron του Rocket Lab και οι επαναχρησιμοποιούμενες όπως το Falcon 9 έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία της ώθησης της τιμής των μικρών και μεσαίων εκτοξεύσεων σε ένα κλάσμα αυτού που κάποτε ήταν. και τα υπερ-βαριά οχήματα εκτόξευσης έχουν παραμείνει φαινομενικά δαπανηρά λόγω της θεμελιωδώς δύσκολης φύσης της οικοδόμησης αυτών των φυσικών αψηφώντας τέρατα. Έτσι, ενώ βάζουμε 10 τόνους σε τροχιά έχει φτάσει αρκετά φτηνό ώστε οι νεοσύστατες επιχειρήσεις μπορούν να το κάνουν, τοποθετώντας 100 τόνους επάνω εκεί παραμένει η επαρχία των παγκόσμιων υπερδυνάμεων

Falcon Heavy είναι πραγματικά η πρώτη που ξεκινά μια παρόμοια μετατόπιση των τιμών για αυτή την κατηγορία, το κόστος της αύξησης των μεγάλων ωφέλιμων φορτίων από ένα τεράστιο ποσό. Και ενώ μια εκτιμώμενη τιμή αξίας περίπου 100 εκατομμυρίων δολαρίων ανά λανσάρισμα δεν αλλάζει τίποτα, είναι πολύ λιγότερο από τα $ 350- $ 500 εκατομμύρια που θα μπορούσε να κοστίσει ένα Delta IV.

Αυτό το επίπεδο εξοικονόμησης μπορεί να μετατρέψει ολόκληρο το διαστημικό πρόγραμμα. Η NASA θα μπορούσε να προσθέσει μια ολόκληρη αποστολή πλανητικής εξερεύνησης στον προϋπολογισμό της για τη διαφορά τιμής μιας μόνο εκτόξευσης. Αυτό το μαθηματικό μπορεί να μην είναι πάντα συνηθισμένο (το εξαιρετικό ρεκόρ εκτόξευσης του Delta IV σωστά διοχετεύει ένα ασφάλιστρο), αλλά είναι αδύνατο να αγνοηθεί. 2016

Η αγορά για βαριές εκτοξεύσεις είναι, όπως και για τα μικρά, περιορισμένη στην προσφορά. Οι κυβερνήσεις και οι μεγάλες εταιρείες παρατάσσονται εδώ και χρόνια για να τοποθετήσουν σημαντικά αντικείμενα μέσα ή έξω από την τροχιά. Το SpaceX θα πουλά δωμάτιο στα συστήματα Falcon Heavy όσο πιο γρήγορα μπορεί να τα κάνει. Και επειδή τα δευτερεύοντα στάδια της είναι επαναχρησιμοποιήσιμα, μπορεί να τα κάνουν ταχύτερα από ό, τι μπορούν να κάνουν τα δικά τους!

Το Falcon Heavy έχει μικρό ανταγωνισμό στα ωφέλιμα φορτία πάνω από το κατώτατο όριο των 50 τόνων, αλλά κάτω από αυτό το πεδίο είναι γεμάτο. Η ULA, ο Όμιλος Ariane, η Ρωσία και η Κίνα, ακόμη και οι ανταγωνιστές Blue Star, προετοιμάζουν φθηνότερες πλατφόρμες επόμενης γενιάς για να λάβουν μέρος στο νέο οικοσύστημα. (Μια πλήρης καταγραφή αυτής της νέας φάσης των οχημάτων εκτόξευσης είναι μια αξιόλογη προσπάθεια, αλλά μία για άλλη φορά.)

Προς το παρόν, όμως, το Falcon Heavy είναι μια ανωμαλία, αλλά μια ευπρόσδεκτη. Η μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας των πιο απομακρυσμένων και φιλόδοξων διαστημικών έργων είναι μια συναρπαστική προοπτική και η εκτόξευση της Κυριακής είναι μια από τις πρώτες ενδείξεις ότι είμαστε μάρτυρες αυτής της αλλαγής

>Μεταφρασμένο από την Google <
Source link