Γιατί η Mitsubishi δεν φτιάχνει πια σπορ αυτοκίνητα; – AutoGreekNews

Γιατί η Mitsubishi δεν φτιάχνει πια σπορ αυτοκίνητα; - AutoGreekNews


Μία από τις πιο άκαρδες εκφάνσεις της σύγχρονης αυτοκινητικής καθημερινότητας, για κάθε ρομαντικό θιασώτη της οδήγησης, είναι η ολοένα συρρικνούμενη διάθεση σπορ μοντέλων από κατασκευαστές που έχουν αφήσει εποχή σε αυτές τις κατηγορίες. Η Toyota ήταν ένα ιδιαίτερα λαμπρό παράδειγμα μέχρι πρόσφατα, αλλά τα τελευταία 2 χρόνια έχει επανέλθει στον σωστό δρόμο. Μια άλλη ιαπωνική εταιρία με μακρά παράδοση, ωστόσο, δεν δείχνει την παραμικρή διάθεση να συνέλθει από το «κώμα».

Την δεκαετία του 90 η Mitsubishi διέθετε μια από τις πιο «καυτές» γκάμες, στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έχουμε και λέμε: Lancer Evo (από 1 μέχρι το αξεπέραστο 6), Eclipse, Galant VR-4, 3000 GT, Mirage Cyborg (το Colt με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 λίτρων και 145 ίππων στην 3η γενιά, ο οποίος έγινε 1.8 τούρμπο στην 4η και ανέβηκε στα 175 άλογα), ακόμα και Pajero Evo υπήρχε (3.5 V6 – 280 άλογα) – έστω και για τις ανάγκες της ομολογκασιόν του αγωνιστικού, που σάρωσε στο Paris-Dakar. Πόσα από αυτά συνεχίζουν σήμερα; Ένα μεγαλοπρεπέστατο και σπαρακτικό 0%. Μοναδική εξαίρεση το όνομα Mirage, που πλέον εκπροσωπεί το δικό μας Space Star στο εξωτερικό, και η επιστροφή -εννοείται μόνο κατ’ όνομα- του Eclipse, υπό την μορφή του Cross.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC 163 PS 2WD

Το γιατί έχει συμβεί αυτό, εξήγησε ο διευθυντής της Mitsubishi Αγγλίας, Rob Lindley, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε μέσο της πατρίδας του, στα πλαίσια της Έκθεσης της Γενεύης (στην οποία, ειρήσθω εν παρόδω, το πιο συνταρακτικό νέο που μας έδωσαν τα «Τρία Διαμάντια» ήταν το Engelberg Concept). Τι δήλωσε; «Αναλογικά με τον ανταγωνισμό, αντιπροσωπεύουμε μικρότερο όγκο πωλήσεων. Κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρισκόμαστε σε όλες τις κατηγορίες, ειδικότερα σε αυτές που δεν διαθέτουν το ανάλογο αγοραστικό ενδιαφέρον». Mε δυο λόγια, ό,τι δεν πουλάει δεν κατασκευάζεται από την Mitsubishi. Kαι συνέχισε: «Με 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις, είμαστε –συγκριτικά με τους κολοσσούς του χώρου- μικρή εταιρία. Κάτι που σημαίνει πως κάθε ένα αυτοκίνητο που βγαίνει από τα εργοστάσιά μας, θα πρέπει να αποφέρει κέρδος».

Διαβάστε επίσης: Τραγικό τέλος του τελευταίου Mitsubishi Lancer Evo (+video)

Ο Lindley, κοντολογίς, επικύρωσε το πλάνο της φίρμας από το Μινάτο: φουλ του crossover/SUV στην γκάμα και πλήρης εξαφάνιση των σπορ μοντέλων, τουλάχιστον όπως τα είχαμε συνηθίσει. Για παράδειγμα, το Eclipse Cross είναι μεν crossover, αλλά με κουπέ-SUV τεχνοτροπία και δυναμική σχεδίαση. Άρα, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας (και της σημερινής Mitsubishi), σπορ. Το ίδιο ενδέχεται να ισχύσει και για το επόμενο Outlander, ενώ υπάρχουν φήμες πως δεν αποκλείεται η επιστροφή του θρυλικού ονόματος Evo – φυσικά σε μορφή crossover. Οπότε αν θέλει κάποιος παραδοσιακό Mitsubishi, καλύτερα να κοιτάξει ένα από τα τελευταία Evo του 2016. Αλλιώς, αγγελίες μεταχειρισμένων και Άγιος ο Θεός.



Source link

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.