Ανοδικά ο τομέας της μεταποίησης τον Φεβρουάριο | Ελληνική Οικονομία

viomixania2


Υψηλό εννέα μηνών σημείωσε τον Φεβρουάριο του 2019 ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών στη μεταποίηση (δείκτης PMI) κλείνοντας στις 54,2 μονάδες από 53,7 τον Ιανουάριο του 2019.

Στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων έξι μηνών βρέθηκε και η επιχειρηματική εμπιστοσύνη στον κλάδο, καθώς οι εταιρείες αντλούν αισιοδοξία από το γεγονός ότι αφενός η ζήτηση από τις αγορές του εξωτερικού είναι εντονότερη και αφετέρου έχουν αποκτήσει νέους πελάτες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση της IHS Markit για τις επιμέρους παραμέτρους που αξιολογούνται στο πλαίσιο της κατάρτισης του δείκτη PMI, ο ρυθμός αύξησης της παραγωγής ήταν ο δεύτερος ταχύτερος που έχει καταγραφεί από τον Μάρτιο του 2018. Τα υψηλότερα επίπεδα παραγωγής αποδόθηκαν στην αύξηση των νέων παραγγελιών και στις προσπάθειες ανανέωσης των αποθεμάτων έτοιμων προϊόντων. Ο ρυθμός αύξησης των νέων παραγγελιών ήταν ο ταχύτερος που έχει καταγραφεί σε διάστημα ενός έτους, ενώ την ίδια ώρα συνεχίζεται και η αύξηση των θέσεων εργασίας.

Επιπλέον, η ταχύτερη αύξηση των νέων εργασιών ώθησε τις εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές εκροών τους τον Φεβρουάριο. Η αύξηση ήταν μόλις η δεύτερη που έχει καταγραφεί στο διάστημα των τελευταίων πέντε μηνών και, σε γενικές γραμμές, πολύ μικρή.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη του δείκτη PMI στην ελληνική μεταποίηση η Σιάν Τζόουνς, οικονομολόγος της IHS Markit, επισήμανε: «Ο ελληνικός μεταποιητικός τομέας εξακολούθησε να υποδεικνύει έντονη και σταθερή ανάπτυξη στα μέσα του πρώτου τριμήνου του 2019, ως αποτέλεσμα της δριμύτερης ανάκαμψης των νέων εργασιών. Τα επίπεδα εξαγωγών υπέδειξαν περαιτέρω αύξηση, υποστηρίζοντας και αυτόν τον μήνα τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Στην πραγματικότητα, η τρέχουσα περίοδος συνεχούς αύξησης της απασχόλησης, η οποία ξεκίνησε στις αρχές του 2018, είναι η εντονότερη που έχει καταγραφεί στην ιστορία της έρευνας. Η αύξηση του κόστους εισροών παρέμεινε σχετικά μέτρια, ενώ η απότομη αύξηση των νέων παραγγελιών επέτρεψε στους κατασκευαστές να αυξήσουν τις χρεώσεις τους για πρώτη φορά μετά τον περασμένο Νοέμβριο. Η απόκτηση νέων πελατών και οι προοπτικές για περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών οδήγησε, σύμφωνα με αναφορές, στην αύξηση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης, η οποία κατέγραψε υψηλό έξι μηνών. Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι εταιρείες αναμένουν αύξηση της παραγωγής μέσα στους επόμενους μήνες, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί λόγω των επικείμενων εκλογών».





Source link

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.