Tα καλύτερα αυτοκίνητα για ζευγαράκια – AutoGreekNews

Tα καλύτερα αυτοκίνητα για ζευγαράκια - AutoGreekNews


Μέρα που είναι δεν θα μπορούσαμε να μην δώσουμε τα αγοραστικά μας «φώτα» στα ερωτευμενάκια, που ζητάνε ένα αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους – και όχι μόνο.

Τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν τα μοντέλα είναι απλά: το αυτοκίνητο θα πρέπει να μπορεί να οδηγηθεί και από τους δυο, να διαθέτει γουστόζικη εμφάνιση (για την δεσποινίδα), αλλά και σπιρτόζικα δυναμικά χαρακτηριστικά (για τον κύριο) να μην ξεφεύγει σε διαστάσεις (καθώς πολλοί ενδιαφερόμενοι είναι φοιτητές ή νέοι οδηγοί, οπότε αμάξια που θέλουν άπλα για παρκάρισμα σε φοιτητουπόλεις και στενά δεν ενδείκνυνται), να διαθέτει gadgets (ίδιον της εποχής και του ανωτέρω ηλικιακού προσανατολισμού), να είναι αναλογικά ευρύχωρα (καθώς η παρουσία ενός παιδιού δεν αποκλείεται/είναι το ζητούμενο/μπορεί να προκύψει) και, φυσικά, όλα τα ανωτέρω να μην απαιτούν μια περιουσία στο βενζινάδικο και την συντήρηση.

Με αυτά κατά νου, καλές βόλτες και χρόνια πολλά!

Alfa Romeo MiTo

H μικρότερη Alfa ταιριάζει γάντι στις ανάγκες ενός ανδρόγυνου. Οι διαστάσεις είναι μαζεμένες, η εμφάνιση τυπικά ιταλική, το εσωτερικό χωράει 4 άτομα (ή 2 κι ένα παιδικό κάθισμα πίσω), το γκάζι λίγο (1.4 MultiAir με 95 ίππους) – πολύ (1.4 T-Jet με 120 ίππους) υπάρχει, δεν καταναλώνει ιδιαίτερα αυξημένες ποσότητες βενζίνης (5,7 λίτρα/100 χλμ. η ατμοσφαιρική, 6,3 η τούρμπο), ενώ υπάρχουν και εκδόσεις ντίζελ (1.6 JTDM 120 PS μέχρι το 2013, 1.3 JTDM με 85 και 95 ίππους στην συνέχεια). Ξεχωρίζει η παρουσία του συστήματος DNA, το οποίο παραμετροποιεί την απόκριση στο γκάζι και το βάρος του τιμονιού σε τρεις προεπιλεγμένες λειτουργίες (Dynamic, Natural και All-Weather).

Δείτε ακόμα: Τα πιο φθηνά 1.000άρια turbo της αγοράς

Η φθηνότερη που μπορεί να βρει κανείς είναι -φυσιολογικά- η «μικρή» των 95 ίππων, η οποία κατά μέσο όρο κοστίζει 6.520 ευρώ. Η πετρελαιοκίνητη βρίσκεται στο άλλο άκρο, με μέση τιμή στα 8.438 ευρώ, ενώ η υπερτροφοδοτούμενη βενζινοκίνητη κινείται ενδιάμεσα (7.673 ευρώ) και αποτελεί την επιλογή μας.

Citroen C3 (2009-2016)

Συνεχίζουμε πιο πρακτικά, αλλά εξίσου καλαίσθητα εμφανισιακά. Το γαλλικό σουπερμίνι, στην 2η γενιά του, είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας ακόμα και με τα σημερινά στάνταρ. Όχι ότι είναι ιδιαίτερα παλιό, καθώς παρουσιάστηκε το 2009 και αντικαταστάθηκε πριν 3 χρόνια. Η διαμόρφωση του αμαξώματος με την καμπύλη γραμμή της οροφής, δίνει πληθώρα αέρα για τα κεφάλια των επιβατών, ενώ το προαιρετικό παρμπρίζ Zenith που εκτείνεται μέχρι πάνω από τα εμπρός καθίσματα, δίνει έναν ξεχωριστά ευάερο τόνο στο εσωτερικό του C3. Το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων φροντίζει για την «καλοζωΐα» των αποσκευών.

Κάτω από το καπό, η συντριπτική πλειονότητα των μεταχειρισμένων συναντάται με δυο 1.400αρια σύνολα: το βενζινοκίνητο VTi των 90 ίππων και τα πετρελαιοκίνητα HDi, σε αποδόσεις 70 και 90 ίππων. Η κλιμάκωση του κιβωτίου δεν αφήνει τον βενζινοκινητήρα έκθετο (0-100 σε 10,6 δλ.), ούτε τον αναγκάζει να δουλεύει ψηλά (5,5 λίτρα/100 χλμ). Το «μικρό» HDi είναι και το πιο σύνηθες στις αγγελίες, με τα 160 Nm της ροπής να γεμίζουν το κενό των 70 ίππων και να κρατάνε την κατανάλωση εντυπωσιακά χαμηλά (3,8 λίτρα/100 χλμ.), αλλά την σχετικά μακριά κλιμάκωση να φορτίζει τις επιδόσεις (13,5 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα). Σαφώς καλύτερο το HDi των 90 ίππων (11,5 δλ.) και εξίσου οικονομικό (3,7 λίτρα), αλλά και πιο σπάνιο.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 λτ. PureTech 110 PS

Οι τιμές για το C3 1.4 VTi διαμορφώνονται στις 6.308 ευρώ, τις 7.705 για το HDi των 70 ίππων και τις 8.530 για το HDi των 90.

Fiat 500

Ίσως το πιο ιδιαίτερο σχεδιαστικά της λίστας και αυτό με την μεγαλύτερη έφεση στο γυναικείο φύλο. Υπάρχουν αναρίθμητες εκδόσεις (500C, 500Χ, 500L κλπ) και συνδυασμοί κινητήρων, οπότε εμείς θα εστιάσουμε στο κλασικό «500αρακι» με δυο μοτέρ βενζίνης και ισάριθμα ντίζελ.

Όπως γίνεται εμφανές, οι χώροι δεν ενδιέφεραν ιδιαίτερα τους σχεδιαστές της Fiat. Το στυλ βρίσκεται σε πρώτο ρόλο, η προσφορά ευρυχωρίας σε πίσω κάθισμα και πορτμπαγκάζ ούτε σε αυτόν του κομπάρσου. Για 2 άτομα, πάντως, το 500 είναι ιδανικό. Ελίσσεται με ευκολία στον λαβύρινθο της πόλης, δεν σε ταλαιπωρεί στην εύρεση πάρκινγκ, σε δυσκολεύει αρκετά με τις αποσκευές και την γκρίνια της παρέας, αλλά αποζημιώνει με το παραπάνω η ικανοποίηση του οπτικού νεύρου.

Στα διαθέσιμα μοτέρ τώρα, ο 1.200αρης Fire των 69 ίππων κρίνεται οριακός ακόμα και για το μικρό αμάξωμα του 500. Οπότε προτείνουμε τον 16βάλβιδο 1.400αρη των 100 ίππων, που συνδυάζεται με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και δίνει ένα αξιοσέβαστο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., την στιγμή που η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,1 λίτρα/100 χλμ. Ο 1.2 8V κινείται 1 λίτρο χαμηλότερα, αλλά κάνει αισθητά πιο αργό το 500 (12,9 δλ. για το 0-100). Ο ντίζελ 1.3 MTJ αποτελεί την χρυσή τομή, καθώς κινεί αξιοπρεπέστατα το μικρό Fiat και καταναλώνει μόλις 4,2 λίτρα/100 χλμ. Η έκδοση με τα 95 άλογα είναι ακόμα καλύτερη, με 4,1 λίτρα/100 χλμ. και σαφώς πιο γρήγορη (10,9 έναντι 12 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα).

Στο ταμείο το 1.200αρι ζητάει 7.863 ευρώ κατά μέσο όρο και προσφέρει πληθώρα επιλογών. Το 1.4 16V είναι αρκετά πιο σπάνιο, αλλά και πιο φθηνό, καθότι το βρίσκεις με 7.528 ευρώ. Οπότε προφανής η επιλογή μεταξύ των δύο, όπως προφανής είναι και η ανωτερότητα του 1.3 Multijet 95 έναντι του 75αρη. Η διαφορά των σχεδόν 2.000 ευρώ, όμως (8.973 αντί 7.059 ευρώ), γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ του μικρότερου ντίζελ.

Ford Fiesta (2009-2018)

H πιο συνειδητή και ολοκληρωμένη επιλογή του γκρουπ. Με μια πλειάδα μοτέρ και εκδόσεων, δεν μπορεί να μην βρει ένα ζευγάρι το Fiesta της επιλογής του.

Το οποίο Fiesta επαρκεί ακόμα κι όταν χτυπήσει την πόρτα ο πελαργός (αν δεν το έχει κάνει ήδη), συνδυάζοντας χώρους, καλαίσθητη εμφάνιση, άνεση και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Ο 1.400αρης Duratec των 95 ίππων αποτελεί μια αξιοπρεπή πρόταση που μπορεί να μην βάζει φωτιά στον δρόμο, όμως προσφέρει κατανάλωση 6,1 λίτρων/100 χλμ. Ο 1.6 Ti-VCT είναι το επόμενο βήμα και προτείνεται ανεπιφύλακτα στην 3θυρη μορφή του Sport, το οποίο αξιοποιεί τους 120 ίππους τόσο στην ευθεία (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.) όσο κυριότερα στις στροφές, όπου το μικρό Ford παραδίδει σεμινάριο στριψίματος.

Από το facelift του 2013 και έπειτα ανέλαβε δράση ο 1.000αρης 3κύλινδρος EcoBoost, κυρίως στην μορφή των 100 ίππων. Υπάρχει και σε 120, αλλά και 140 ίππους, αλλά ειδικά το τελευταίο ξεφεύγει πολύ σε τιμή. Στους πετρελαιοκινητήρες, προ facelift ξεχωρίζει ο 1.6 TDCi των 95 και 200 Nm ροπής και μετά ανανέωσης ο 1.5 TDCi που τον διαδέχτηκε και αποδίδει 85 άλογα και 215 Nm. Σε καμία πετρελαιοκίνητη περίπτωση η μέση τιμή της κατανάλωσης δεν ξεφεύγει πάνω από τα 4.1 λίτρα/100 χλμ., καθιστώντας τους TDCi ιδανικούς συντρόφους για το best seller της Ford.

Διαβάστε επίσης: Ford Fiesta ST ρίχνει καρότσες σε MINI Cooper S

Αναφορικά με τις τιμές το 1.4 βρίσκεται στις 6.739 ευρώ, το 1.6 λίγο παραπάνω (στις 7.005), το 1.0 EcoBoost ξεπερνάει τις 9.000 (9.215), με τους ντίζελ να τοποθετούνται ανάμεσα και να αποτελούν τις ιδανικότερες επιλογές: 7.564 ο 1.6 TDCi και 8.166 ο 1.500αρης.

Smart ForTwo (2007-2014)

Προφανώς εδώ μιλάμε για ζευγάρια στο πολύ νεανικό κοινό, με μόνες έγνοιες την βόλτα και την ψυχαγωγία (προς το παρόν, δηλαδή). Το γερμανικό «πιτσιρίκι» προσφέρει ασυναγώνιστη ευελιξία εντός πόλης και την απαραίτητη νότα fashion icon, αλλά ως εκεί. Από χώρους και θέσεις οριακά θα βρει την βολή του το ζεύγος, καθώς θα πρέπει να πάρει στα χέρια κάποιες από τις αποσκευές σε ενδεχόμενο ταξίδι. Στην ίδια διαδικασία ο οδηγός θα πρέπει να έχει τον νου του στους πλευρικούς ανέμους, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την παροιμιώδη αργοπορία του ημιαυτόματου κιβωτίου στις αλλαγές.

Με ποιο μοτέρ συνδυάζεται καλύτερα, τώρα. Ο ατμοσφαιρικός 1.000αρης των 71 ίππων είναι η καλύτερη επιλογή, τόσο από άποψης επιτάχυνσης (11,7 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα) όσο και κατανάλωσης (4,7 λίτρα/100 χλμ). Ο πετρελαιοκινητήρας των 799 κ.εκ. μπορεί να ζητάει ακόμα λιγότερο σε καύσιμο (3,3 λίτρα/100 χλμ.) όμως οι 45 ίπποι του τα βρίσκουν σκούρα με τα 780 κιλά του Smart και κυρίως την ραθυμία του κιβωτίου (χαρακτηριστικά τα 16,9 δλ. του 0-100 χλμ./ώρα). Αλλά όποιος επιλέγει Smart, γνωρίζει ό,τι έχει να αντιμετωπίσει ιδιαιτερότητες. Αυτή είναι και η συνταγή της επιτυχίας του λιλιπούτειου αυτοκινήτου.

Οι τιμές ορίζονται κατά μέσο όρο στις 5.894 ευρώ για το βενζινοκίνητο και τις 6.108 για το ντίζελ.

 

 



Source link

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.