Γιατί οι κινητήρες ντίζελ είναι πιο αποδοτικοί από τους βενζίνης (+video) - AutoGreekNews


Η «πετρελαιοαπαγόρευση» που ίσχυε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι πριν λίγα χρόνια, είχε στερήσει σε πολύ μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού τα οφέλη του ντιζελοκινητήρα: την αυξημένη ροπή και τη χαμηλή κατανάλωση. Πού οφείλονται, όμως, αυτά τα ιδιαίτερα χρήσιμα χαρακτηριστικά.

Δείτε ακόμη: Πως και γιατί ο κινητήρας χάνει απόδοση

Πρώτη και καλύτερη, η σχέση συμπίεσης. Ένας απλός πετρελαιοκινητήρας μπορεί να ξεκινήσει από το 15:1 και να φτάσει μέχρι και το 19,5:1. Κατ’ αντιστοιχία, ένα κορυφαίο βενζινοκίνητο μοτέρ αγωνιστικών καταβολών -όπως αυτό της Porsche 911 GT3 RS- σημειώνει το -κορυφαίο για βενζίνη, «χλιαρό» για ντίζελ- 12,9:1. Αυτό οφείλεται στην μεγαλύτερη διαδρομή που εκτελεί στον θάλαμο καύσης το έμβολο, καθώς οι ντίζελ δεν χρειάζονται μπουζί για την ανάφλεξη του καυσίμου οπότε συμπιέζουν αυτόν τον επιπλέον χώρο, που σε έναν βενζινοκινητήρα καταλαμβάνουν οι σπινθηριστές.

Η ταχύτητα της συμπίεσης, επίσης αποτελεί ατού των ντίζελ κινητήρων. Έχοντας εκτελέσει πλήρη διαδρομή, το πιστόνι «φεύγει» προς τα κάτω με μεγαλύτερη δύναμη ύστερα από το «μπαμ» της ανάφλεξης. Στον βενζινοκινητήρα το έμβολο έχει αρχίσει ήδη να κατεβαίνει τη στιγμή που αναφλέγεται το καύσιμο, λόγω της μικρότερης διαδρομής που αναφέραμε.

Η διάμετρος και η διαδρομή των κυλίνδρων είναι το τρίτο κομμάτι του παζλ. Η ροπή ισούται με την εξίσωση της ορμής επί την απόσταση. Όπερ σημαίνει πως μεγαλύτερη απόσταση ισοδυναμεί με την δημιουργία μεγαλύτερης ορμής, άρα και παραγωγή περισσότερης ροπής.

Η αντοχή του πετρελαίου στις αυξημένες θερμοκρασίες είναι το «κλειδί» της αποτελεσματικότερης υπερπλήρωσης των ντίζελ. Το πετρέλαιο επιτρέπει την ανάπτυξη μεγαλύτερων θερμοκρασιών στο καύσιμο μείγμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στους χάρτες προπορείας και ανάφλεξης που καθορίζουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός μοτέρ, ευνοώντας την χρήση υπερτροφοδότη.

Δείτε ακόμη: Πότε γίνεται πιο νωρίς το service του αυτοκινήτου

Πότε γίνεται πιο νωρίς το service του αυτοκινήτου

Τέλος, ο βαθμός ενεργειακής απόδοσης. Ο υψηλότερος βαθμός κροτικότητας καθιστά τον πετρελαιοκινητήρα έως και 20% πιο αποδοτικό, σε σύγκριση με έναν βενζινοκινητήρα αντίστοιχου κυβισμού.

 



Source link

By smaragost

Τα κείμενα και οι απόψεις που φιλοξενούνται σε αυτό το site δεν αντιπροσωπεύουν τα πιστεύω μου, τα άρθρα είναι από διάφορες πηγές, θα βλέπουμε πάντα όλες τις πλευρές και θα σχολιάζουμε αναλόγως. ΠΑΡΑΚΑΛΩ μην χρησιμοποιείτε υβριστικές φράσεις και σχόλια. Εάν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε τις ιατρικές συμβουλές παρακαλώ πολύ να συμβουλευτείτε τον κατάλληλο ιατρό πρώτα. Το site παρέχει μόνο πρόσβαση στις πληροφορίες και τίποτα άλλο, για τα άρθρα που είναι σε διαφορετική γλώσσα παρέχετε μετάφραση η οποία δεν είναι 100% αλλά θα βγάλετε νόημα. Σας ευχαριστώ για την στήριξη. The information provided herein should not be used during any medical emergency or for the diagnosis or treatment of any medical condition. A licensed medical professional should be consulted for diagnosis and treatment of any and all medical conditions. Links to other sites are provided for information only -- they do not constitute endorsements of those other sites.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.