Νέες καινοτομίες για μοτοσυκλετιστές και αναβάτες αλόγων

Οι μοτοσυκλετιστές χρειάζεται πολλές φορές να κάνουν αρκετές στάσεις για να βρουν τις αναγκαίες πληροφορίες που θα τους οδηγήσουν στον προορισμό τους. Το παραδοσιακό GPS τους αναγκάζει να κάνουν στην άκρη για να πάρουν οδηγίες ή πρέπει να μην έχουν το νου τους στην κίνηση και το δρόμο για να το συμβουλεύονται καθ’ οδόν.

Η ρωσική start up LiveMap σκοπεύει να αλλάξει αυτή την κατάσταση. Έχει φτιάξει ένα έξυπνο κράνος με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Ο φωνητικός έλεγχος και το GPS βρίσκονται εντός του οπτικού πεδίου του μοτοσυκλετιστή, άρα μπορεί να δει την κατεύθυνση που πρέπει να πάρει χάρις στην οθόνη που υπάρχει στο κράνος. Η παρουσίαση είναι τόσο διαφανής, ώστε ακόμη κι αν έχει έναν χάρτη μπροστά του, αυτό δεν εμποδίζει να βλέπει ο αναβάτης παράλληλα τον δρόμο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της LiveMap, Αντρέι Αρτίστσεφ επισημαίνει: ««Όσον αφορά στην ασφάλεια, έπρεπε να φτιάξουμε το κράνος με τέτοιο τρόπο, ώστε ο χρήστης να μπορεί να το χειριστεί, χωρίς να χρειάζεται να σταματήσει στην άκρη του δρόμου και να πρέπει να πληκτρολογήσει την καινούργια διεύθυνση στο κινητό του. Μπορεί πλέον να τα κάνει όλα φωνητικά. Για παράδειγμα να λέει, ενόσω οδηγεί, «Λεωφόρος Μάντισον» και ο υπολογιστής να του απαντά ότι βρέθηκε η διαδρομή».

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το συγκεκριμένο κράνος είναι μικρότερο, ελαφρύτερο και αρκετές φορές φτηνότερο από αντίστοιχα έξυπνα κράνη που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά. Ο Ανατόλι Σούκοφ, αρχισυντάκτης του περιοδικού Moto εξηγεί τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στο συγκεκριμένο ρωσικό κράνος και ένα αντίστοιχο που έχει κυκλοφορήσει πρόσφατα στην αγορά από μια αμερικανική εταιρία και ονομάζεται Skully:

«Υπάρχει μια διαφορά στις παραμέτρους ανάμεσα σ’ αυτό το κράνος και το Skully. Το αμερικανικό κράνος είναι πολύ βαρύτερο. Ζυγίζει νομίζω σχεδόν δύο κιλά. Ενώ το ρωσικό ζυγίζει 1.400 γραμμάρια. Οτιδήποτε ζυγίζει πάνω από ενάμιση κιλό, δεν είναι κράνος».

Είναι πολύ νωρίς για να πούμε με σιγουριά ποια τεχνολογία θα επικρατήσει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με αυτές τις καινοτομίες, οι μοτοσυκλετιστές θα οδηγούν καλύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Στο Νιούμαρκετ της Αγγλίας τώρα, δοκιμάζεται αυτή την περίοδο μια νέα καινοτομία που έχει να κάνει με την ιππασία των αλόγων. Ερευνητές από το Βασιλικό Κτηνιατρικό Κολέγιο χρησιμοποιούν τεχνολογία ανίχνευσης της κίνησης για να βρουν ποιο είναι το καλύτερο στυλ ίππευσις, έτσι ώστε να εκπαιδεύουν σωστά τους νεαρούς αναβάτες. Αποτέλεσμα όλης αυτής της προσπάθειας είναι τόσο τα άλογα, όσο και οι τζόκεϊ να χαίρουν υγείας, ασφάλειας και καλής φυσικής κατάστασης. Αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι σε διάφορα σημεία του σώματος του αναβάτη καταγράφουν τις κινήσεις του, όσο βρίσκεται πάνω στο άλογο και προσφέρουν χρήσιμα δεδομένα.

Η μεταδιδακτορική ερευνήτρια, δρ. Άννα Γουόκερ αναφέρει: «Έχουμε 14 μονάδες μέτρησης της κίνησης στον αναβάτη και το άλογο. Μετρούν την κίνηση των διαφορετικών σημείων του αναβάτη σε σχέση με το άλογο. Υπολογίζουμε επίσης τις δυνάμεις στον αναβολέα, έτσι ώστε να βρούμε τη συμμετρία των δυνάμεων που αναπτύσσεται σε σχέση με τις διάφορες κινήσεις που μετράμε».

Σύμφωνα με την δόκτωρ Γουόκερ, τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν θα μας επιτρέψουν να βελτιώσουμε τις τεχνικές εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο ένας μαθητευόμενος τζόκεϊ θα γίνει πολύ πιο γρήγορα επαγγελματίας, ενώ ταυτόχρονα θα μειωθεί εντυπωσιακά ο κίνδυνος ατυχημάτων ή τραυματισμών, τόσο του ίδιου, όσο και του αλόγου.

«Εάν αυξήσουμε τον ρυθμό εκπαίδευσης, οι αναβάτες θα γίνουν πιο έμπειροι και θα βελτιώσουν την τεχνική τους πολύ γρήγορα. Παράλληλα θα μειωθεί ο κίνδυνος πτώσεων. Και ο τζόκεϊ αποκτά μεγαλύτερη ισορροπία. Το ίδιο και το άλογο, γιατί δεν έχει να κάνει συνεχώς με έναν αναβάτη που διαρκώς ταλαντεύεται» τονίζει η Γουώκερ.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία συνεισφέρει αποτελεσματικά λοιπόν για τη βελτίωση των επιδόσεων των αναβατών αλλά και για την επίτευξη μεγαλύτερων δεικτών ασφάλειας τόσο για τους ανθρώπους, όσο και για τα άλογα.

 

Το διαβάσαμε εδώ: gr.euronews.com

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων.